TV4 och SF Anytime väljer BRIKKS Media System som plattform för den nya video on demand-tjänsten med film och TV - TV4 Anytime.

TV4 Anytime kommer att finnas tillgänglig för bredbandsanslutna datoranvändare i hela Sverige och för hushåll anslutna till IP-TV. Genom att teckna abonnemang kan konsumenterna få tillgång till de program de vill från TV4, TV4 Plus och TV400 och se dem när de själva vill. Programmen blir tillgängliga samma kväll de sänds i kanalerna. “Vi är glada och stolta över detta nya förtroende från TV4 och SF Anytime. Inom mediasegmentet producerar vi idag 90% av alla lagliga VoD nedladdningar i Skandinavien åt våra ledande kunder som SF Anytime, Nordisk film, Musicbrigade och CDON inom MTG”, säger Jonas Birgersson VD på Labs2. För mera information; ring Jonas Birgersson, VD Labs2 på 070 - 515 27 62. Labs2 är en koncern som med modern teknik, operatörskunskap och egna utvecklingsresurser skapar bättre bredbandsaffärer åt våra uppdragsgivare. Huvudprodukten är tjänsteinfrastrukturen BRIKKS (portal, affärs och processystem) för bredbandstjänster, inklusive kompletta system för att erbjuda TV, film och musik i digital distribution. Labs2 säljer till operatörer, mediaföretag och öppna bredbandsnät i Skandinavien med egna anläggningar i Stockholm, Oslo samt högkvarter i Lund. För den breda allmänheten innebär BRIKKS en bättre bredbandsupplevelse. BRIKKS låter användaren hantera sina egna bredbandstjänster, t.ex. Internet, telefoni och media, allt via ett begriplig och attraktivt gränssnitt.

• Kontrakt, uppdrag