Djurgårdens näste tränare?

Djurgården slutade säsongen med fem raka förluster och tränarna får ta smällen. Siggi Jónsson och Paul Lindholm får nu sparken. Pehrsson är favorit att ta över till odds 1,50. Han är väldigt omtyckt av fansen i Djurgården och han har gjort en riktig kometkarriär. Han tog upp Sirius i Superettan och gjorde mycket bra ifrån sig i Roland Nilssons tränarroll i GAIS.

Att Lukic finns med som en av favoriterna till odds 4,00 beror på att även han är väldigt omtyckt och har varit med och tagit SM-guld. Vad som talar emot honom och gör att oddsen ligger högre på honom är att han redan blivit sparkad en gång från Djurgården och att han är äldre i en tid när unga tränare är i hetluften.

Vem blir ny tränare för Djurgården?
Magnus Pehrsson 1,50
Zoran Lukic 4,00
David Wilson 10,00
Per Olsson 10,00
Bosse Peterson 12,00
Sören Åkeby 15,00
Håkan Ericsson 21,00
Jesper Blomqvist 26,00
Richard Norling 101,00

Oddsinformation:

Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46-707608715, andreas.gillberg@ladbrokes.se

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2583 vadslagningsbutiker och 14,000 anställda. Ladbrokes har dryga 2,5 miljoner registrerade kunder från 200 länder och säljer speltjänster på 12 språk.

• djurgården
  • allsvenskan