Gylleneskor.se och Ladbrokes i strategiskt schlagersamarbete

Melodifestivalen och Eurovision Song Contest (ESC) har fått en central betydelse för spelindustrin. Ladbrokes förväntas att tredubbla omsättningen från 2005 på ett av Sveriges populäraste spel. Artister, telefonväxlar, formsvackor och allahanda spännande påhopp har gjort tävlingen till en djungel av information. Med 37 kandidater som tävlar inom ett nytt regelverk har också behovet av verklig expertkunskap ökat. Ladbrokes 2 miljoner kunder på Internet kommer att, praktiskt taget från scenkanten i Aten, få unika speltips och annan avgörande information för att på bästa sätt förstå om förhandsfavoriterna verkligen håller måttet. Detta unika samarbete förstärker ytterligare Gylleneskors position som den ledande oberoende specialsajten i Norden om Melodifestivalen och Eurovision Song Contest. Ladbrokes och Gylleneskor.se delar ambitionen att vända sig med sina tjänster till en bred målgrupp som både passar de djupt specialintresserade spelarna såväl som en större allmänhet som av olika anledningar söker korrekt och saklig information om dessa evenemang. ”Det känns oerhört glädjande att vi på Gylleneskor.se nu kan ge Ladbrokes kunder specialanpassad information om Eurovision Song Contest på detta sätt. Förhoppningsvis bidrar detta till att både intresset för ESC ökar och att spel kring tävlingen kan bedrivas på en ännu mer avancerad nivå än tidigare”, kommenterar Alexander Borodin, chefredaktör för Gyllenskor.se. ”Eurovisionen är en hel värld för sig och det gäller att kunna se ett steg längre än att bara följa den generella mediebilden. Gylleneskor.se ger våra spelare den spets och informationsövertag som behövs. Det är ju trots allt 37 länder som alla är lika ivriga att vinna och har strategier för det – det kommer att bli en hård kamp i Aten, var säkra på det!,” säger Douglas Roos, VD Ladbrokes Norden. Gylleneskor.se är på plats i Aten under hela veckan som föregår semifinalen den 18 maj och finalen den 20 maj Ladbrokes odds för vinst i Aten 20 maj 2006 Greece - Anna Vissi 3,25 Sweden - Carola 7,00 Romania - Mihai Traistariu 8,00 United Kingdom - Daz Sampson 11,00 Belgium - Kate Ryan 13,00 Bosnia and Herzegovina - Hari Mata Hari 13,00 Russia - Dima Bilan 13,00 Finland - Lordi 15,00 Germany - Texas Lightning 15,00 Norway - Christine Guldbrandsen 17,00 Croatia - Severina 21,00 Denmark - Sidsel Ben Semmane 21,00 Switzerland - six4one 21,00 Estonia - Sandra Oxenryd 26,00 Ireland - Brian Kennedy 29,00 Cyprus - Annette Artani 34,00 FYR Macedonia - Elena Risteska 34,00 Iceland - Silvia Nott 41,00 Malta - Fabrizio Faniello 41,00 Latvia - Cosmos 51,00 Slovenia - Anzej Dezan 67,00 Spain - Las Ketchup 67,00 Armenia - Andre 81,00 Turkey - Sibel Tuzun 81,00 France - Virginie Pouchin 101,00 Albania - Luiz Ejlli 126,00 Andorra - Jennifer 126,00 Belarus - Polina Smolova 126,00 Bulgaria - Mariana Popova 126,00 Israel - Eddie Butler 126,00 Lithuania - LT United 126,00 Moldova - Arsenium and Natalia Gordienko 126,00 Netherlands - Treble 126,00 Poland - Ich Troje 126,00 Ukraine - Tina Karol 126,00 Monaco - Severine Ferrer 151,00 Portugal - Nonstop 151,00 Ladbrokes odds på vem som inte kvalificerar sig till finalen. Semifinal 18 maj 2006 Andorra - Jennifer 1,16 Belarus - Polina Smolova 1,16 Portugal - Nonstop 1,16 Lithuania - LT United 1,20 Netherlands - Treble 1,44 Poland - Ich Troje 1,44 Iceland - Silvia Nott 2,00 Turkey - Sibel Tuzun 2,00 Bulgaria - Mariana Popova 1,40 Bosnia & H. - Hari Mata Hari 4,00 Albania - Luiz Ejlli 1,36 Monaco - Severine Ferrer 1,36 Armenia - Andre 1,57 Cyprus - Annette Artani 1,80 Ireland - Brian Kennedy 1,57 Slovenia - Anzej Dezan 1,83 Sweden - Carola 6,00 Estonia - Sandra Oxenryd 2,37 Ukraine - Tina Karol 1,57 FYR Macedonia - Elena Risteska 2,60 Finland - Lordi 2,75 Belgium - Kate Ryan 3,75 Russia - Dima Bilan 4,00 För mer information: www.gylleneskor.se www.ladbrokes.com Alexander Borodin, Chefredaktör Gylleneskor.se, 0739-237 826, alex@gylleneskor.se Douglas Roos, VD Ladbrokes Norden, +46-8-407 64 43, +46-70-735 21 25, douglas.roos@ladbrokes.se Gylleneskor.se är sidan för dig som älskar svensk musik och Melodifestivalen i synnerhet. Vi är en knutpunkt för intresserade i Sverige och Norden. Hos oss kan du följa Melodifestivalen varje dag, året om! Gylleneskor ger både nyheter, historisk förkovring, möjlighet att dela med dig av ditt eget intresse och kunskap, kommentera och diskutera melodifestivalen och dess artister. Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2583 vadslagningsbutiker och 14,000 anställda. Ladbrokes.com har 2 miljoner registrerade kunder från 200 länder och säljer speltjänster på 12 språk.