Kevin och Alice i final

Nu har vi bara 4 stycken deltagare kvar och finalen närmar sig. Det ser ut som att det blir Kevin och Alice som kommer att stå i finalen. Kevin sitter fortfarande stensäkert och ingen eller inget verkar kunna rubba honom till 1,45 gånger pengarna som vinnare och hela 17,00 i odds för att han åker hem på fredag. Alice är även hon ganska säker till odds 4,50 för att hon lämnar Idol 2008, som vinnare ger hon 3,50. Denna vecka har vi det jämnare än tidigare om vem som får lämna Idol och det står mellan Robin eller Johan. Robin är knapp favorit till 2,10 och åker Johan ger det 2,25 gånger pengarna.

"Förra veckan hade vi en skräll då Anna fick lämna idol, vilket gav hela 15 gånger pengarna. Då folket röstar och de röstar mer med hjärtat än på den person som sjunger tekniskt bäst så är inget säkert inför fredag. Det handlar mycket om vem som lyckas charma publiken bäst och det är något som krävs av en Idol förutom en bra sångröst" säger Andreas Gillberg, Sverigechef Ladbrokes Norden.

Aktuella Idolodds:

Vinnare Idol 2008
Kevin Borg 1,45
Alice Svensson 3,50
Johan Palm 8,00
Robin Bengtsson 10,00

Vem åker ut på fredag 28 november?
Robin Bengtsson 2,10
Johan Palm 2,25
Alice Svensson 4,50
Kevin Borg 17,00

Oddsinformation:

Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46-707608715, andreas.gillberg@ladbrokes.se

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2583 vadslagningsbutiker och 14,000 anställda. Ladbrokes har dryga 2,5 miljoner registrerade kunder från 200 länder och säljer speltjänster på 12 språk.

• idol 2008
  • kevin