MAKRILLAR VS ÄNGLAR – ALLSVENSKAN OMGÅNG 12

AIK sjönk efter fadäsen på Gamla Ullevi ner till jumboplats och det finns en reell chans att regerande svenska mästarna åker ur! I övrigt att notera från tidigare omgång är att IFK Göteborg verkar vara på väg på sin klättring mot den topp de ska tillhöra.

Lördag  8/5

Malmö-Åtvidaberg 1,36-4,33-8,50

Klasskillnad. Åtvidaberg har gjort det mycket bra de senaste matcherna, men här tar det stopp. Malmö jagar Helsingborg i toppen och hemma är de ruggigt starka. Var en missad straff från ett ta tre poäng på Borås Arena, vilket var ett styrkebesked. Har vissa problem med skador men bra bredd finns. Stark etta!

Söndag 9/5

Örebro-Djurgården 1,80-3,40-4,33

Djurgården fortsätter spela en bra fotboll, men har svårt att stänga matcherna. Hämäläinen går från klarhet till klarhet och visade vägen mot GAIS. Mattias Jonson gjorde efterlängtad comeback, viktigt för blåränderna då han är en ledargestalt. Örebro är skickliga men räcker inte riktigt till mot de starkaste lagen. Hemma på konstgräset är man normalt en maktfaktor, men underlaget är något som även passar DIF väl. Djurgården har skrällchans!

AIK-Trelleborg 1,85-3,40-4,00

Mycket viktigt möte för regerande svenska mästarna i botten. Och de får gå in i detta möte med rejält manfall. Bojan och Nils-Eric Johansson är avstängda, medan Atta och Ortiz saknas på grund av skador. Riktigt tufft för Gnaget. Trelleborg är som vanligt plågade av skador, men kan ställa en ok elva på benen. Tom Prahls mannar har alla möjligheter att överraska ett AIK på dekis!

Halmstad-Häcken 2,15-3,20-3,30

Uppförsbacke för Hisingslaget. Viktiga kuggar underpresterar i Häcken och får här dessutom undvara Chibuike och Östberg. Svårt att säga varför Häcken inte går bättre, men en sak är säker, och det är att planernas beskaffenhet inte gynnar ett spelande lag likt BKH. Halmstad går bättre hemma än borta men agerar svajigt. Öppen match på förhand där Halmstad får se sig med favoritskapet tack vare hemmaplan.

Mjällby-Elfsborg 3,30-3,20-2,15

Ekenberg/Kabir saknas återigen för laget från Listerlandet och utan dessa bägge herrar är de väldigt trubbiga framåt. Bakåt är det stabilt men får räkna med att tillbringa mycket tid utan boll här. Avdic är Allsvenskans skyttekung och kan vara tungan på vågen här. Elfsborg måste börja plocka tre-poängare och är favoriter här.

Måndag 10/5

GAIS-IFK Göteborg 3,80-3,40-1,90

Göteborgsderby. Är Änglarna äntligen på väg uppåt i tabellen? De stod för en imponerande insats mot AIK. Hysén kan vara tillbaka och det mesta känns uppåt i IFK. Det kan man däremot inte säga för GAIS. Tränare Axén pratar om att han har svårt att få ihop folk till träningarna och det är i princip hela den så viktiga centrallinjen som kan komma att saknas. Här talar i princip inget för GAIS. Form, skadeläge, kunnande och till och med hemmaplansfördelen är på Änglarnas sida här!

Gefle-Helsingborg 3,60-3,30-2,00

HIF fortsätter att trumma på, oerhört imponerande. De är verkligen en lagmaskin där alla jobbar hårt för varandra. Oerhört täta bakåt och starka på fasta situationer. Dock ett avbräck här då viktige Mattias Lindström dragit på sig tre gula kort och är avstängd. Klasskillnad i grund och botten, men Gefle skall aldrig räknas bort hemma på Strömvallen. Serieledarna klara favoriter.

Brommapojkarna-Kalmar 2,75-3,20-2,45

Kalmar fortsätter gå starkt, men 1-0 mot Halmstad var en seger med nöd och näppe. Kommer gynnas av konstgräset här där passningsskickliga Kalmar behöver en fin matta. BP förlorade med 4-1 senast, men var enligt uppgift det bättre laget. Saknar kapten Segerström här vilket är oerhört tungt. Dagsform avgör en på förhand jämn match.

Aktuella odds – Allsvenskan Omgång 12

Malmö - Åtvidaberg  1,36  4,33  8,50

Örebro - Djurgården  1,80  3,40  4,33

Halmstad - Häcken  2,15  3,20  3,30

AIK - Trelleborg  1,85  3,40  4,00

Mjällby - Elfsborg  3,30  3,20  2,15

Gefle - Helsingborg  3,60  3,30  2,00

BP - Kalmar  2,75  3,20  2,45

GAIS - Göteborg  3,80  3,40  1,90

För mer information:

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46-707608715

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

• gais
  • odds