SKÅNEDERBY – Allsvenskan omgång 18

Allsvenska ledarna Helsingborg tar emot fjolårsvinnarna Malmö FF i ett mycket prestigefullt Skånederby. HIF är klara favoriter enligt spelbolaget Ladbrokes och ger 1,90 gånger pengarna tillbaka vid vinst medan MFF ger hela 3,75.

Det är silly season tider och vissa spelare har redan fått nya arbetsgivare medan de övriga spelarna gör allt för att visa upp sig för att med lite tur få ett drömkontrakt i utlandet. HIF och MFF har några av Sveriges intressantaste talanger så bland de 15000 som redan köpt biljetter till matchen finns det nog både en och två spioner från olika klubbar runtomkring i Europa.

”Skånedominansen var total i fjolårets allsvenska. Även i år ser guldet ut att kunna hamna i Skåne då Helsingborg leder serien. Men är det något lag som skulle njuta extra mycket över att sätta käppar i hjulet för HIF, då är det Malmö. Vi kommer säkerligen få se en mycket intensiv match” säger Andreas Gillberg, Ladbrokes Nordenchef.

Aktuella odds:

Helsingborg - Malmö   1,90 3,50 3,75

Syrianska FC - Trelleborg  2,45 3,20 2,80

Mjällby - Gefle  2,35 3,25 2,90

Häcken - GAIS   2,00 3,40 3,60

AIK - Kalmar   1,95 3,40 3,75

Örebro - Norrköping   1,80 3,50 4,20

Göteborg - Halmstad   1,33 4,75 9,00

Elfsborg - Djurgården   1,44 4,33 6,50

För mer information: http://sports.ladbrokes.com/sv-se/Fotboll/SVENSKFotboll/SVENSK-t110000984

• allsvenskan omgång 18
  • hif
  • helsingborg
  • mff
  • malmö

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med med närmare 3000 vadslagningsbutiker i Storbritannien, Irland, Belgien och Spanien. Ladbrokes har mer än 16000 anställda. Vi tar emot 10 miljoner vad/bet varje vecka och över 14 miljarder pund i insatser varje år. Ladbrokes.com har dryga 3 miljoner registrerade kunder. Företaget är noterat på Londonbörsen sedan 1967 och representerat i Sverige sedan 2001.