Skellefteå storfavoriter till SM-guldet i ishockey

När SM-slutspelet startar på tisdag görs det med en repris av förra årets final mellan Skellefteå och Brynäs. Skellefteå vann förra mötet lagen emellan med hela 9-1 och får ses som storfavoriter att ta sig vidare till semifinal.

– Brynäs är ett sämre lag nu än i fjol, samtidigt som Skellefteå bara byggt vidare på sin framgångsrika satsning. Laget har varit i två raka SM-finaler och vi tror att det blir tredje gången gillt i år, säger Andreas Fyrlund på Ladbrokes.

I de övriga kvartsfinalserierna ses HV 71-Linköping som den jämnaste. Ladbrokes hade HV 71 som andrahandsfavorit tills de tappade den viktiga andraplatsen och oddset på HV 71 korrigerades kraftigt uppåt.

– HV har tappat sin hemmaplansfördel i en eventuell semifinal och möter ett Linköping de haft svårt för. Vi tror att Linköping kan skrälla här och gå till semifinal, avslutar Andreas Fyrlund.

Odds Första Kvartsfinalerna
Skellefteå – Brynäs 1.65 – 4.00 – 4.40
Färjestad – MoDo 1.75 – 4.00 – 3.80
Luleå – Frölunda 1.85 – 3.75 – 3.60
HV 71 – Linköping 2.10 – 3.50 – 3.15

Odds SM-Guld
Skellefteå 2.50
Färjestad 3.50
Luleå 5.50
HV 71 6.50
Linköping 10.00
MoDo 17.00
Frölunda 26.00
Brynäs 34.00

För mer information vänligen kontakta: Andreas Fyrlund, +46735351267, andreas.fyrlund@ladbrokes.se

För fler specialodds vänligen kontakta: Daniel Bergman, +46708452627, daniel.bergman@ladbrokes.co.uk eller se ladbrokes.com

• hockey
  • slutspel
  • skellefteå
  • hv 71
  • brynäs
  • linköping
  • ladbrokes

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med med närmare 3000 vadslagningsbutiker i Storbritannien, Irland, Belgien och Spanien. Ladbrokes har mer än 16000 anställda. Vi tar emot 10 miljoner vad/bet varje vecka och över 14 miljarder pund i insatser varje år. Ladbrokes.com har dryga 3 miljoner registrerade kunder. Företaget är noterat på Londonbörsen sedan 1967 och representerat i Sverige sedan 2001.