Spelarnas vindar vänder i sista timmen - UPPDATERAD

Spelarnas vindar vänder i sista timmen

Så sent som kl 9 imorse stod Tranströmer till odds 14,00 och Bob Dylan var favorit till odds 6,00. För någon timma sedan låg han på odds 5,00 men nu har spelen rasat in på Tranströmer och Ladbrokes har blivit tvungna att sänka honom till rekordlåga 1,66 gånger pengarna med bara en timma kvar tills tillkännagivandet av vinnaren ges.

”Det är en otroligt snabb och stor svängning spelandet har tagit från att fram till imorse spelas på Bob Dylan som vinnare till att nu på morgonen spela hårt på Tranströmer. Vi väntar med otrolig spänning på att få se vinnaren utnämnas om mindre än en timma”, säger Sofia Hjärtberg, Ladbrokes.

För mer information:

sofia.hjartberg@ladbrokes.se Sofia Hjärtberg, +46-8-4076458, +46–709821035

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med med närmare 3000 vadslagningsbutiker i Storbritannien, Irland, Belgien och Spanien. Ladbrokes har mer än 16000 anställda. Vi tar emot 10 miljoner vad/bet varje vecka och över 14 miljarder pund i insatser varje år. Ladbrokes.com har dryga 3 miljoner registrerade kunder. Företaget är noterat på Londonbörsen sedan 1967 och representerat i Sverige sedan 2001.

• Konst, kultur, underhållning