Twitter går om Facebook?

Twitter börjar på allvar närma sig Facebook i antal användare. Att twitter går om Facebook i antal konton innan slutet på detta år ger 5 gånger pengarna. Men Facebook håller fortfarande förstaplatsen till favoritodds 1,16.

Den händelse som genererat rekordet med flest antal tweets innehas av Beyoncé när hon födde barn, då det registrerades 8 868 tweets per sekund. Om öppnings-ceremonin för Olympiska spelen slår detta ger det 3 gånger pengarna.

”Twitter ökar i popularitet och är en stor utmanare till Facebook. Att de kommer ikapp eller rent av går om den sociala jätten är troligt i framtiden, men vi tror inte att det sker under 2012”, säger Sofia Hjärtberg, Ladbrokes.

För mer information

Sofia Hjärtberg, sofia.hjartberg@ladbrokes.se

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med med närmare 3000 vadslagningsbutiker i Storbritannien, Irland, Belgien och Spanien. Ladbrokes har mer än 16000 anställda. Vi tar emot 10 miljoner vad/bet varje vecka och över 14 miljarder pund i insatser varje år. Ladbrokes.com har dryga 3 miljoner registrerade kunder. Företaget är noterat på Londonbörsen sedan 1967 och representerat i Sverige sedan 2001.