Ny vd till Sveriges snabbast växande fastighetsmäklare

Marcus Svanberg har utsetts till ny vd för Länsförsäkringar
Fastighetsförmedling AB. Marcus har mångårig internationell erfarenhet av strategiskt och operativt ledarskap från ledande befattningar på bland annat Toyota och Oriflame.

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling har sedan starten 2006 snabbt etablerat sig som den tredje största aktören i fastighetsmäklarbranschen. Rekryteringen av Marcus Svanberg är ett led i företagets fortsatta offensiva satsning framåt.

-Jag vill börja med att tacka nuvarande vd Mats Ericsson som under sitt ledarskap starkt har bidragit till företagets snabba tillväxt och starka position på marknaden.Med Marcus Svanberg som ny vd går vi nu in i nästa skede av vår progressiva satsning. Marcus har med sin erfarenhet av strategiskt och operativt ledarskap bästa möjliga förutsättningar att bidra till bolagets fortsatta positiva utveckling och tillväxt, säger styrelseordförande Ricard Robbstål.

- Jag är stolt över förtroendet jag har fått och ser fram emot att leda Länsförsäkringar Fastighetsförmedling in i nästa spännande utvecklingsfas. Mitt uppdrag handlar om att skapa tillväxt och att flytta fram våra positioner ytterligare. För att lyckas med det krävs en tydlig målbild, ett starkt ledarskap samt fortsatt fokus på kvalitet och trygghet för företagets kunder. Vi kommer att bygga vidare på våra styrkor, som den lokala närvaron, det starka varumärket och vår viktigaste konkurrensfördel - alla medarbetare, säger Marcus Svanberg, tillträdande vd för Länsförsäkringar Fastighetsförmedling AB.

- Idag är vi den tredje största fastighetsmäklaren i Sverige och våra ambitioner är uttalade. Vi ska fortsätta växa och ta ett ännu starkare grepp om marknaden, säger Ricard Robbstål.

Marcus Svanberg tillträder tjänsten som vd för Länsförsäkringar Fastighetsförmedling den 16 april 2016 då företagets nuvarande vd Mats Ericsson går i pension.

För ytterligare information, kontakta gärna:
Ricard Robbstål, styrelseordförande Länsförsäkringar Fastighetsförmedling
E-post: ricard.robbstal@lansforsakringar.se

Marcus Svanberg, tillträdande vd Länsförsäkringar Fastighetsförmedling

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling är Sveriges snabbastväxande fastighetsmäklare och den tredje största aktören i branschen. Med 160 bobutiker och 700 hängivna medarbetare runt om i Sverige finns vi alltid nära våra kunder. Vi tycker att den lokala närheten är viktig och vi tror att det är en av anledningarna till att vi valdes till Sveriges bästa fastighetsmäklare 2016 av svenska folket.