Johan Lundberg blir ny kvalitetschef för Lärande i Sverige

Pressmeddelande   •   Jan 31, 2019 08:09 CET

Johan Lundberg, ny kvalitetschef för Lärande i Sverige.

Johan Lundberg blir ny kvalitetschef för Lärande i Sverige AB. Han tillträder tjänsten från den 1 februari 2019 och kommer att leda bolagets kvalitetsarbete.

Johan har varit verksam hos Lärande i Sverige sedan 2017 som kvalitetsansvarig för Realgymnasiet. I och med sin nya roll tar han nu ett helhetsansvar för bolagets grundskole- och gymnasieverksamhet. I tjänsten ingår även befattningen skolchef med ansvar för att Lärande i Sverige lever upp till lagar, förordningar och övriga direktiv enligt skolans styrdokument för både grund- och gymnasieskola. Johan tar även plats i Lärande i Sveriges ledningsgrupp.

Om Lärandegruppen i Sverige AB

Lärandegruppen i Sverige AB med huvudkontor i Norrköping, är en av Sveriges största friskolekoncerner. Kärnan i gruppens verksamhet är att bedriva grundskola och gymnasium. I koncernen ingår Lärande i Sverige AB som driver Realgymnasiet och Erlaskolan, Lärande Partner i Östergötland AB och Lärande Fastighets AB. Tillsammans är vi stilbildare inom svensk skola.

Inom koncernen har vi dag cirka 600 medarbetare och driver 17 skolor i Sverige från Sundsvall i norr till Malmö i söder. Vårt gemensamma uppdrag är att ge så många barn och ungdomar som möjligt de bästa förutsättningar för att utvecklas under skoltiden och i framtiden.

Eventuell vinst återinvesterar vi i våra verksamheter för att utveckla dem vidare. Det har resulterat i att vi har en stabil grund för tillväxt och ekonomi som skapar trygghet för våra elever, medarbetare och partners.

För mer information om oss besök gärna LärandeRealgymnasiet och Erlaskolan.

Kommentarer (0)

Kommentera

Genom att skicka din kommentar accepterar du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med Mynewsdesks <a href="https://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Integritetspolicy</a>.