Lärande Partner lanserar digital Grundkurs i Zoohandel tillsammans med Zoobranschens Riksförbund

Nu lanserar Lärande Partner tillsammans Zoobranschens Riksförbund (ZOORF) ett nytt tillskott till sina digitala kurser, Grundkurs i Zoohandel. Kursen riktar sig främst till zoohandlare - men passar även för personal i zoobutiker utan djur, naturbrukslärare, djurskyddsinspektörer och hobbyister. Deltagare kan gå kursen var de än befinner sig, göra den i sin egen takt och på den tid som passar.

-Vi har sett en stor efterfrågan på denna typ av lättillgängliga kurser. Den digitala Grundkursen i Zoohandel blir ett viktigt tillskott i vårt erbjudande som vi erbjuder tillsammans med Zoorf, säger Anneli Larsson, vd för Lärande Partner.

Kursen följer ett blended learning upplägg och erbjuder filmer, föreläsningar och quiz. Man gör den i sin egen takt och när man har tid. Klassrummet är öppet i minst ett år och deltagaren kan under det året gå tillbaka och repetera även efter de klarat slutprov och fått intyg.

-Det känns jättekul att lansera grundkursen digitalt. För att bedriva handel med levande djur har Jordbruksverket krav på utbildning - den innefattar en obligatorisk Grundkurs och fyra djurslagskurser (Kanin & Gnagare, Akvaristik, Burfågel och Reptil). Man går den digitala grundkursen samt de kurser som behövs beroende på vilka djur man säljer i butiken, säger Hanna Casell, utbildningssamordnare på Lärande Partner.

-Det känns helt fantastiskt roligt att nu även kunna erbjuda utbildningen Grundkurs i Zoohandel på en modern och pedagogisk utbildningsplattform tillsammans med Lärande Partner. Vi ser fram emot kommande projekt tillsammans, säger Cecilia Dannborg Wilson, Styrelseordförande Zoorf.

För mer information om övriga kurser som erbjuds besök gärna: https://www.zoorf.org/kurser/

Hanna Casell, utbildningssamordnare på Lärande Partner
hanna.casell@larande.se

Eller
Anneli Larsson, VD Lärande Partner
anneli.larsson@larandepartner.se

Cecilia Dannborg Wilson
cecilia.dannborg.wilson@zoorf.org

Lärandegruppen i Sverige AB med huvudkontor i Norrköping är en av Sveriges största friskolekoncerner. I koncernen finns Lärande i Sverige AB som leder våra verksamheter inom Realgymnasiet och Consensum, Lärande Förskolor och Grundskolor AB som leder verksamheterna Erlaskolan, Magnetica och Skapaskolan samt Lärande Partner i Östergötland AB som skapar ett försprång till jobb för våra elever i framtida tillväxtbranscher.

Koncernen har cirka 1000 medarbetare, 35 skolor varav 3 förskolor, 8 grundskolor, 23 gymnasieskolor samt en yrkeshögskola, från Sundsvall i norr till Malmö i söder.

Lärande vill vara stilbildare inom svenska skola. Ända sedan starten 1999 har vi drivits av idén att vitalisera den svenska skolan och sätta elevens lärande i centrum. Vi ser skolan som en naturlig, integrerad del av informationssamhället där tre områden bildar en helhet - pedagogik, partnerskap och digitalisering.

För mer information om oss besök gärna Lärande, Realgymnasiet, Erlaskolan, Magnetica, Skapaskolan samt Consensum.