Pressinbjudan: Lärande i Sverige och Magnentus presenterar Sveriges smartaste skollokaler för Norrköpings nya gymnasium Real Global.

Nu står det klart att gymnasieskolan Real Global som Lärande i Sverige startar hösten 2018 kommer att vara mitt i centrala Norrköping. Lärande i Sverige satsar stort på att utveckla en skolmiljö som harmonierar med Real Globals pedagogiska koncept.

Vid träffen kommer Lärande i Sverige att tillsammans med Magnentus och ÅWL arkitekter presentera lokalerna för Norrköpings nya gymnasium Real Global, en gymnasieskola för det 21:a århundradet. Vid presentationen närvarar Jan Vikström från Lärande i Sverige, Magnus Malm från Magnentus och Mikael Martén från ÅWL arkitekter, med flera.

Tid och plats:

Datum: torsdag den 23 november, 2017
Tid: 9.30-10.15
Plats: Magnentus kontor, Drottninggatan 26, 602 24 Norrköping.

Anmälan om deltagande:
Jessica Andersson, kommunikatör på Lärande i Sverige
E-post: jessica.andersson@larande.se

Eller

Therese Eklöf, projektledare för Real Global.
E-post: Therese.eklof@larande.se

Om Lärande i Sverige

Lärande i Sverige med huvudkontor i Norrköping, är Sveriges femte största friskolekoncern. Vi bedriver verksamhet inom grundskola och gymnasieskola. Företaget grundades 1999 och har cirka 600 medarbetare med 17 skolor runt om i hela Sverige, från Sundsvall i norr till Malmö i söder.

Vi arbetar för att ge alla barn och ungdomar i våra skolor de bästa förutsättningarna för att utvecklas och lyckas under skoltiden och i framtiden. Medarbetare och elever på Lärande i Sverige skapar framtidens skola tillsammans.

Lärande i Sverige är i många avseenden ett föredöme och en stilbildare inom svensk skola. Exempelvis är 88 procent av Realgymnasiets elever i sysselsättning 6 månader efter avslutat gymnasium. Motsvarande siffra för riket är 68 procent två år efter avslutad utbildning. Under 2015 granskade Skolinspektionen alla våra skolor och ett rekordresultat uppnåddes där 15 av våra 17 skolor var helt utan brister. Motsvarande siffra för riket var det året 22 procent. Eventuell vinst återinvesterar vi i verksamheten för att utveckla den vidare. Det har resulterat i att vi har en stabil grund för stark tillväxt och ekonomi som skapar trygghet för våra elever, medarbetare och partners. Här hittar du mer information om oss och våra erbjudanden Lärande i Sverige ABRealgymnasiet,
Real Global och Erlaskolan.