Kökshanddukar från Lagerhaus, nu Bra Miljöval-certifierade

Alla kökshanddukar hos Lagerhaus får märkningen Bra Miljöval

Bra Miljöval är Naturskyddsföreningens helt oberoende märkning och finns till för att hjälpa konsumenten att välja produkter som är minst skadliga för miljön.

Tidigare har ett mindre urval av Lagerhaus kökshanddukar och en disk-och städserie fått certifikatet men nu utökas detta till att gälla alla kökshanddukar – såväl tryckta som enfärgade - från och med Mars 2021.

”Vi strävar alltid efter att göra vårt sortiment mer hållbart och minska påverkan på miljön i vår produktion. Att bli certifierade av Bra Miljöval hjälper både oss och våra kunder att vara säkra på att dessa produkter miljömässigt är bättre, och bidrar till att både hemmet och jorden blir ett mer Happy Place, som är vår mission” säger Maria Lofjärd, pressansvarig på Lagerhaus.

Kökshanddukarna blir certifierade i kategorin ”Nyproduktion – Fiber och beredning” som är en av tre kategorier inom Bra Miljöval-märkningen för textilier.