FELICIA HANSEN x LAGERHAUS

FELICIA HANSEN x LAGERHAUS

Lagerhaus har varit med och premierat årets avgångsstudenter i textil design på Textilhögskolan i Borås. Lagerhaus utvalda vinnare heter Felicia Hansen, som skapar helt fantastiska objekt av gamla gosedjur. Under hösten ingår Felicia Hansen ett designsamarbete med Lagerhaus för att, om möjligt, tillsammans skapa en produkt som ger omvärlden möjlighet att ta del av hennes humoristiska design och viktiga budskap.

Motivering: ”Vårt pris går till en student vars verk uttrycker glädje och lekfullhet och samtidigt bidrar till en hållbarare värld. Den ifrågasätter det vi lämnar efter oss, men undersöker hur man med god design kan använda befintligt material för att skapa nya produkter. Vi vill ge vårt pris och en jättestor teddybjörnskram till Felicia Hansen för exjobbet ”TEDDY VESSELS””

I mer än 25 år har Lagerhaus design och inredningsdetaljer förgyllt svenska hem - alltid med strävan att skapa mer happy moments. Vi finns idag med drygt 50 egna butiker i såväl Sverige som Norge. Drygt hälften av alla produkter man hittar hos oss är egendesign i ett uttryck som förhoppningsvis får våra kunder att le lite extra.

För oss var det därför självklart att ge vårt pris till Felicia Hansen. Hennes tolkning av Looking Forward, där återbruket av älskade gosedjur får – inte bara ett nytt användningsområde utan också tar sig helt nya skepnader, tilltalar verkligen oss. Den färgstarka och lekfulla designen har en allvarlig underton när den tar behovet av återvinning till en ny nivå på ett synnerligen smakfullt sätt.

På samma sätt som Lagerhaus drivs av önskan att bidra till en lyckligare och bättre värld, ser vi att Felicias alster har samma verkan. Vi vill därför premiera Felicia med möjligheten att under hösten ingå i ett designsamarbete med oss för att tillsammans skapa en produkt som ger omvärlden möjlighet att ta del av hennes fantastiska design och viktiga budskap.

Vill du se mer av Felicia, spana in hennes inspirerande Instagram.

Grattis, Felicia!

For more than 25 years, Lagerhaus' design and interior details have gilded Swedish homes - always trying to create more happy moments. We currently have just over 50 own stores in Sweden and Norway. Just over half of all products you find with us are our own design in a clear expression that hopefully makes our customers smile a little extra.

For us, it was therefore obvious to give our prize to Felicia Hansen. Her interpretation of Looking Forward, where the recycling of beloved stuffed animals gets - not only a new area of use but also takes on completely new forms, really appeals to us. The colorful and playful design has a serious undertone when it takes the need for recycling to a new level in an extremely tasteful way.

In the same way that Lagerhaus are driven by the desire to contribute to a happier and better world, we see that Felicia's work has the same effect. We therefore want to reward Felicia with the opportunity to enter into a design collaboration with us during the autumn to together create a product that gives the outside world the opportunity to take part in her fantastic design and important messages.

Congratulations, Felicia!