Inredningskedjan Lagerhaus öppnar i Sundsvall

Den 25 oktober slår Lagerhaus upp portarna till kedjans 21:a butik, denna gång i centrala Sundsvall. Lagerhaus har ett attraktivt läge i Galleria In. Butiken har ett brett utbud av heminredning som till stor del består av egen formgivning. Fyra butiksanställda hjälper kunderna att hitta rätt bland det välfyllda sortimentet och konceptet bygger på snabbrörliga varor inom heminredning som finns exponerade på lagerhyllor. – Vi är mycket glada över att äntligen få öppna en butik i Sundsvall. Handeln i Sundsvall är stark och vi är glada att vara en del av den. Heminredning är idag något vi snarare konsumerar än investerar i och vi märker att kunderna uppskattar vår inspirerande shopping-upplevelse. Vi fokuserar på ett modernt sortiment som uppdateras ofta, säger Karl Sjödin, VD för Lagerhaus. Lagerhaus, som ingår i Åhlénsgruppen, har en hög expansionstakt och målet är en årlig tillväxttakt på 6-8 butiker och 40-50 butiker i Sverige innan utgången av år 2009. – Vi ser mycket fram emot öppningen av ytterligare en butik i Norrland då det finns ett stort sug efter trendiga och lättshoppade inredningsprodukter i denna del av Sverige. Vi vänder oss till inredningsintresserade människor i alla åldrar och butiken innehåller hela det sortiment man förväntar sig hitta på Lagerhaus. Vi ser fram emot en strid ström av kunder, säger Anna-Karin Danielsson, regionchef norr, Lagerhaus. Bifogat finns pressbilder på nyinkomna varor: kudden Woody, muggen Majken och förvaringsboxen Dandi. För fler pressbilder, besök www.lagerhaus.se och gå till ”kontakter" och "press" och sedan "pressbilder". Användarnamn: lagerhaus, lösenord: press2000 Lagerhaus öppnar i Sundsvall den 25 oktober 2007 kl. 10.00. För ytterligare information, kontakta: Karl Sjödin, VD Lagerhaus AB, tel: 031- 711 40 55 Anna-Karin Danielsson, Regionchef norr Lagerhaus AB, tel: 031- 777 77 32 Om Lagerhaus Lagerhaus har 21 butiker i Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund, Växjö, Norrköping, Västerås, Umeå, Karlstad, Kalmar, Skövde, Halmstad, Borlänge, Borås och Sundsvall. VD är Karl Sjödin och Lagerhaus ingår i Åhlénsgruppen. Den totala omsättningen för Åhlénsgruppen 2006 var cirka 5,5 miljarder kronor exklusive moms. Bjarne Mumm är koncernchef och VD för Åhlénsgruppen, som ingår i Axel Johnson AB. www.lagerhaus.se Om Axel Johnson AB Åhlénsgruppen ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB tillsammans med Axel Johnson International, Novax, Servera, Svensk BevakningsTjänst samt delägda börsnoterade Axfood och Mekonomen. Gemensam ägare är Antonia Ax:son Johnson med familj. Totalt omsätter de hel- och delägda bolagen i Axel Johnson AB drygt 50 miljarder SEK och har omkring 17 000 anställda. www.axeljohnson.se