Lagerhaus flyttar till nytt läge i Halmstad

Lagerhaus flyttar till nytt läge i Halmstad

Halland med centralorten Halmstad är viktig region för Lagerhaus. Nu flyttar Lagerhaus till nytt bättre läge i Halmstad City.

Lagerhaus är inredningskedjan som erbjuder ett designat hållbart inredningssortiment, till ett lågt pris. Företaget ritar ca 60% av sitt sortiment själva och 31% av kedjans produkter är "Klokare Val". Huvudkontoret är placerat i Göteborg.

- Halmstad är ett självklart val för oss. Den goda företagskulturen tillsammans med stadens högskoleverksamhet och familjevänlighet gör Halmstad till en attraktiv stad för oss, säger Caroline Hjelte VD på Lagerhaus.

Inredningskedjan har 38 butiker i Sverige, ytterligare 6 st i Norge och en växande nordisk e-handel. Nu flyttar kedjans butik från Storgatan till ett mer attraktivt läge på Klammerdammsgatan i Halmstad. Butiken är på 250 kvadratmeter och kedjan öppnar med sitt senaste koncept.

Vi är glada över att ha signerat detta hyresavtal och flyttar in under maj månad. Vi räknar med att butiken öppnar lagom till lönehelgen i maj, om vi inte smygstartar lite tidigare, fortsätter Caroline.

Regioner

Lagerhaus AB är en inredningskedja som erbjuder prisvärda produkter med unik design som enkelt förnyar hemmet. Förutom färg, mönster och glädje vill Lagerhaus bidra till ett bättre samhälle där deras påverkan på människor, djur och natur är så liten som möjligt. Den första butiken öppnades i Göteborg 1996 och idag drivs 38 butiker i Sverige, 6 butiker i Norge och en växande nordisk e-handel. Huvudkontoret ligger i Göteborg och företaget ägs av Novax som är ett helägt dotterbolag till Axel Johnson AB.