Lagerhaus fortsätter satsningen i Japan

Lagerhaus fortsätter satsningen i Japan

Den svenska inredningskedjan Lagerhaus fortsätter sin satsning och öppnar ytterligare en butik i Japan.

I Tonami på Japans mellersta västkust öppnade Lagerhaus igår sin andra butik i landet. Butiken är 100 kvm stor och en shop-in-shop-lösning i det populära shoppingvaruhuset APITA. Kunderna erbjuds ett noga utvalt sortiment där Lagerhaus karaktäristiska mönsterbilder och design står i fokus.

Det är i samarbete med retailbolaget Uny som Lagerhaus etablerar sig på den japanska marknaden. Premiärbutiken i Nishiyamato öppnades i slutet av september och gårdagens tillskott i Tonami följs av ytterligare en Lagerhaus-butik i slutet av året. Därefter planeras ett 20-tal butiker i Japan inom de närmaste åren.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Lars Bonander, VD Lagerhaus AB.
Phone: +46 727 300 630
E-mail: lars.bonander@lagerhaus.se

(ENG)
Lagerhaus continues its expansion in Japan

The Swedish interior design company Lagerhaus continues its expansion and opens another store in Japan.

In Tonami, on the central west coast, Lagerhaus opened its second shop in Japan yesterday. The shop is 100 sqm and a shop-in-shop solution in the popular department store APITA. Customers are offered a carefully selected range of products focusing on Lagerhaus’ characteristic pattern and design.

It is in cooperation with the retail company Uny Lagerhaus enters the Japanese market. The first shop opened in late September in Nishiyamato, and yesterday's addition in Tonami is followed by another Lagerhaus shop in Japan by the end of the year. Within the next few years Lagerhaus will open another twenty shops in Japan.

For more information, please contact:

Lars Bonander, CEO Lagerhaus AB
Phone: + 46 727 300630
E-mail: lars.bonander@lagerhaus.se

Om Lagerhaus
Lagerhaus är ett svensk detaljhandelsföretag inom heminredning. Vi erbjuder praktiska och prisvärda prylar med unik design som enkelt förnyar hemmet.

Den första butiken öppnades i Göteborg 1996 och idag finns 34 butiker samt en växande e-handel i Sveige samt två butiker i Japan. Huvudkontoret ligger i Göteborg och företaget ingår sedan 2004 i Axstores, en av Nordens ledande detaljhandelskoncerner.

För mer information vänligen besök: www.lagerhaus.se

Om Axstores
Axstores är en av de ledande handelsplatserna i Norden med varuhus och butiker inom mode, skönhet och heminredning innefattande varuhuskedjan Åhléns samt Kicks och Lagerhaus. I 380 butiker i Sverige, Finland och Norge, möter Axstores 5.500 anställda mer än 300.000 kunder varje dag. www.axstores.se

Axstores ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB tillsammans med Axel Johnson International, Martin & Servera (70%), Novax, Svensk BevakningsTjänst samt delägda börsnoterade Axfood (ca 50%) och Mekonomen (ca 26 %). Axel Johnson Gruppen ägs av Antonia Ax: son Johnson med familj.
För mer information vänligen besök: www.axeljohnson.se