Lagerhaus fortsätter sin expansion i Norge

Lagerhaus fortsätter sin expansion i Norge

Lagerhaus, inredningskedjan från Göteborg, fortsätter att expandera sin närvaro i Norge. Under det senaste halvåret har kedjan öppnat en ny butik på Gulskogen Senter i Drammen och innan årets slut öppnar Lagerhaus nya butiker i Åsane utanför Bergen, Stavanger och ytterligare en butik i Oslo city. Denna tillväxt markerar en betydande milstolpe för Lagerhaus, som nu stärker sin position på den norska marknaden.

Den kommande öppningen i Oslo, i det livliga och populära Frogner-området, markerar Lagerhaus första flaggskeppsbutik. Butiken på Bogstadveien omfattar två våningar och kommer att erbjuda ett brett sortiment av prisvärd design, trendiga produkter och egendesignade inredningsdetaljer i en spännande miljö med nya konceptelement. Denna etablering speglar Lagerhaus strävan att erbjuda unika shoppingupplevelser i strategiska lägen.

Utöver flaggskeppsbutiken i Oslo öppnar Lagerhaus nya butiker i Stavanger och Åsane. I Stavanger öppnar butiken i attraktivt läge i det väletablerade köpcentrumet Kvadrat. Butiken i Åsane är strategiskt belägen i Åsane Storsenter, det näst största köpcentret i Bergen kommun, vilket ger Lagerhaus möjlighet att nå ut till ännu fler kunder i Norge.

Thérèse Elmquist, vice VD samt Marknad- och försäljningschef på Lagerhaus, kommenterar företagets tillväxtplaner: "Vi har genom våra befintliga butiker sett att vi har ett attraktivt erbjudande för den norska marknaden och ser en spännande tillväxtmöjlighet både inom vår e-handel och genom ytterligare butiker. Vår målsättning är att gå från 5 till 25 butiker i Norge de närmaste åren."

Samtidigt som Lagerhaus expanderar i Norge, fortsätter kedjan att förbättra sina befintliga butiker. I Sverige har Lagerhaus nyligen renoverat sin butik i Mall of Scandinavia och kommer under året att byta läge på sin butik i Gränbystaden samt renovera sin butik på Frölunda Torg. Dessutom öppnade Lagerhaus en ny butik i Eskilstuna den 25/4, vilket markerar ytterligare ett steg i företagets fortsatta expansion.

För mer information, vänligen kontakta:

Thérèse Elmquist
Vice VD samt Marknad- och försäljningschef