Lagerhaus + Jessheim = Sant!

Lagerhaus + Jessheim = Sant!

Jessheim, i Ullensakers kommun/Akershus fylke, är en liten stad inte särskilt långt ifrån Oslo. Staden är vacker och erbjuder fina vandringsleder, kultur, historia och ett mysigt café- och restaurangliv. Från mitten av september kommer Jessheim Storsenter även att erbjuda sina invånare och besökare Lagerhaus breda sortiment - då inredningskedjan öppnar ytterligare en ny butik i Norge.

- Jessheim är en trevlig stad dit många åker på weekend eller dagsutflykt. Staden ligger nära Oslo, speciellt Olso flygplats, och är därmed ett attraktivt läge för oss. Vi hoppas på att såväl befintliga som nya kunder kommer hitta till oss så de kan ta del av vårt härliga och glada Lagerhaussortiment, säger Martin Almerud VD på Lagerhaus.

- Vi ser veldig frem til Lagerhaus åpner ny butikk på Jessheim Storsenter. Lagerhaus er et attraktivt konsept som styrker vår posisjon som Øvre Romerikes største handelssted. Dette passer utmerket for kommunens og regionens mange tilflyttere da alle hjem og selskap skal pyntes til en god pris, säger Jon Bakke, Senterleder Jessheim Storsenter.

Det blir en rymlig butik på ca 300 kvadratmeter. Butiken kommer vara placerad på nedre plan- full av varumärkets inspirerande inredningsdetaljer, festattiraljer samt säsongens kontor- och skolstartssortiment.

För mer information, press@lagerhaus.se eller VD Martin Almerud, martin.almerud@lagerhaus.se.