Mikael Lith - Vice VD på Lagerhaus

Lagerhaus stärker ledningen med vice VD för att utveckla varumärket

Med stort fokus på tillväxt, hög etableringstakt och att ytterligare stärka Sveriges mest happy varumärke utökar Lagerhaus företagsledningen och tillsätter en ny tjänst.

Mikael Lith kommer senast från rollen som Innovation Manager på Scandza Meals Brands och har dessförinnan lång erfarenhet av ledande roller inom både livsmedels- och hygienindustrin. I sin nya roll som vice VD på Lagerhaus blir uppgiften att strategiskt och operativt driva konceptutveckling och innovation inom företagets alla områden.

”Att få arbeta med hela värdekedjan från idé till slutkund med ett mycket positivt laddat varumärke är ett fantastiskt spännande uppdrag. Den inslagna resan med Happy places som Lagerhaus har påbörjat känns helt rätt och jag hoppas kunna bidra till att fler Happy moments inom Lagerhaus. Dessutom har Lagerhaus en tilltalande ägarstruktur med ett unikt koncept som verkligen tilltalar mig” säger Mikael.

Lagerhaus VD och delägare Jerker Levin fortsätter:

”2020 var ett speciellt år med pandemin som lamslog branschen, och vi fick lägga allt fokus på att rädda företaget. Nu börjar molnen skingras, konfettin flyger och vi tar nya steg mot en glittrande framtid. Att få med en så rutinerad och kreativ person som Mikael på tåget är fantastiskt och kommer att innebära en tempoökning i både etablering och varumärkesutveckling – så att vi kan skapa ännu fler happy places.”

Mikael Lith tillträder tjänsten som vice VD omgående och tar plats i Lagerhaus ledningsgrupp.

Regioner

Lagerhaus är inredningsvarumärket som designar prisvärda produkter med hög trendkänsla som enkelt förnyar hemmet. Med färg, form och mönster vill Lagerhaus genom sin mission "We Create Happy Places" bidra till ökad glädje i hemmet och vid livets alla festliga tillfällen. Den första butiken öppnades i Göteborg 1996 och idag drivs ett 40-tal butiker i Sverige och Norge samt en växande nordisk e-handel. Huvudkontoret ligger i Göteborg och företaget ägs av Jerker Levin (VD), Goodfellows Ventures och Familjen Yngvesson.