Lokal entreprenör Jonas Forsberg.

Lokal entreprenör öppnar Lagerkungen i Eskilstuna!

Jonas Forsberg är verksamhetskonsulten som blev nyfiken på franchiselivet och i juli slår upp portarna till Lagerkungens första anläggning i Eskilstuna. I mitten av maj börjar han inreda den 1200 kvadratmeter stora lokalen som ligger i Grönsta industriområde.

- Första gången jag hörde talas om Lagerkungen var på Franchisetorget i höstas. Det verkade som en spännande möjlighet med ett bolag som är i en tillväxtfas. Det går också utmärkt att kombinera den här driften med mitt andra bolag eftersom jag inte behöver vara på plats hela tiden.

Vecka 20 kommer all inredning, i röd och vit plåt, från England och sedan räknar Jonas med att det tar sex veckor att få allt på plats. Målet är att allt ska bli klart innan industrisemestern och att lokalen snabbt fylls med sina första hyresgäster.

- Eskilstuna är i en stark tillväxtfas där det byggs mycket bostäder, men i bostäder som byggs idag maximerar man ju boytan och skär ned på förråd och den typen av utrymmen. Därför tror jag att Lagerkungen kan hjälpa till att underlätta vardagen för många Eskilstunabor, säger Jonas.

Han ser också framför sig att hantverkare som behöver mer plats för sin utrustning eller företag inom försäljning med mycket varuprover kommer att ha nytta av de förråd han erbjuder genom Lagerkungen. Idéerna är många och Jonas förankring i Eskilstuna är livslång.

- Jag är född och uppväxt här och har aldrig haft någon anledning att flytta, jag och min familj trivs i stan! Jag är också engagerad inom idrottsrörelsen här på orten och det är viktigt för mig, jag älskar sport och framförallt fotboll och innebandy är mina stora intressen.

------------------------------------------

Lagerkungen har i nuläget sju anläggningar som är i drift och utöver det finns det avtal skrivna med en handfull nya franchisetagare runt om i landet som planerar att öppna under 2022/23.