Sabina Hermansson, ny tillförordnad vd för Laholmsbuktens VA.

Sabina Hermansson utsedd till tillförordnad vd för Laholmsbuktens VA

Styrelsen för Laholmsbuktens VA har beslutat att anställa Sabina Hermansson som tillförordnad vd. Sabina tillträder sin befattning den 1 november.

Efter att ha arbetat med vattenfrågor i Laholms och Halmstads kommuner sedan 2005 och senaste tiden som vd för Laholmsbuktens VA (LBVA) meddelade Mattias Leijon i somras att han beslutat att gå vidare för nya utmaningar inom VA-branschen. Mattias avslutar sin tjänst den 31 oktober.

Under tiden som rekryteringsprocessen för ny vd pågår har nu styrelsen beslutat att anställa Sabina Hermansson som tillförordnad vd. Sabina arbetar idag som strategi- och utredningschef på samhällsutvecklingsavdelningen i Halmstads kommun. Enheten leder och samordnar bland annat utvecklingsarbeten inom VA och vatten.

- Styrelsen är väldigt glad att Sabina vill ta rollen som tillförordnad vd och vi tror att det är ett mycket bra komplement till den nuvarande organisationen och de arbeten som pågår just nu. Sabina kommer in med en bred kompetens inom VA och kan bidra till pågående arbete, samtidigt som vi fortsätter rekryteringsprocessen av en permanent vd. Sabina har redan nu varit involverad i LBVA:s verksamhet utifrån sin nuvarande tjänst, säger Magnus Jeppesen, styrelseordförande.

Magnus Jeppesen, ordförande, 076-87 98 061

Sabina Hermansson, tillträdande tf VD, 070-396 83 65