Nyhet -

LAN Assistans lanserar ny webb med budskapet ”IT har varit vår grej i över 30 år”

I veckan har LAN Assistans bytt kostym och lanserar en ny hemsida, grafisk profil och ett nytt varumärkeslöfte som signalerar personlighet, humor, glädje och ett företag med gedigen erfarenhet inom IT.

– Vi har länge sett ut precis som alla andra i branschen och vi behövde ta ett nytt grepp för att på riktigt visa våra kunder vad som är unikt med oss, berättar Attila Földhazi, vd.

– Många i vår målgrupp här i Östergötland känner till exempel inte till att vi funnits i 32 år och att de kanske till och med köpte sin allra första dator hos oss. Vår själ och personlighet är och har alltid varit densamma och nu har vi återigen hittat tillbaka till den, fortsätter Attila Földhazi.

”IT är vår grej” är det nya varumärkeslöftet som tillsammans med personliga och glädjefyllda bilder och texter visar upp ett företag med IT i fokus. Hemsidan www.lanassistans.se är helt fokuserad på LAN Assistans IT-verksamhet, och affärsområdet Ecochange Personalförmåner utelämnas till förmån för den egna hemsidan www.ecochange.se.

– Våra två inriktningar har två helt olika målgrupper som kräver olika typ av kommunikation, och med www.lanassistans.se vill vi visa våra IT-kunder att vi är och alltid har varit ett IT-företag, fortfarande med samma produktportfölj inom arbetsplats, datacenter och drift, kommenterar Attila Földhazi.

– Vi vill också lyfta fram fördelarna som våra kunder får uppleva när de samarbetar med oss som mindre IT-bolag; att vi kan ta snabba beslut utan långa ledtider och att vår personal är ett gäng härliga individer, många med ett nördigt IT-intresse, avslutar glatt Attila Földhazi.

För mer information, kontakta:
Attila Földhazi, vd
attila.foldhazi@lanassistans.se