LAN Assistans levererar tunna klienter till Lycée Francais Saint Louis(LFSL)

LAN Assistans vinner upphandling och levererar en tunnklientlösning till den franskdrivna skolan LFSL. Målet med lösningen är att få kontroll på och en enklare administration över lärar- och elevmiljön.

Under en övergångsperiod kommer skolan att successivt utöka antalet tunna klienter till ca etthundrafemtio stycken. LFSL har även valt att lägga hela serverlösningen för de tunna klienterna samt en managerad colocation-lösning av deras webb-, ftp-, och mail-servrar hos LAN Assistans drift.

– Valet att utöka vårt samarbete med LAN Assistans grundar sig i det förtroende vi har byggt upp tillsammans under de senaste åren. De har visat att de är intresserade av vår skola. Flera gånger har de informerat och konkretiserat delar i projektet och hjälpt oss att hitta rätt väg i en skolmiljö som blir alltmer datorberoende, säger Christian Boucher, IT-ansvarig på LFSL.

– LFSL är en av våra äldsta kunder och det känns bra att vårt engagemang gör att de återigen väljer oss som helhetsleverantör, denna gång för deras nya klientlösning, avslutar Andreas Ling på LAN Assistans.

Henrik Höglund 08-522 329 69
henrik.hoglund@lanassistans.se