Varumärket - Ny podd med historik, känslor och minnen.

Podden Varumärket är serien där programledaren Jojje Pettersson tillsammans med gäster, grottar ner sig i ett specifikt varumärke i varje avsnitt. Det blir historik, känslor och minnen samt hur det ser ut idag. Det kommer bli skoj, ploj och kanske också lite allvar och fördjupningar. Vi får på det här sättet en inblick i varför varumärket blev så stort och igenkänt som det är.

I första avsnittet av podden Varumärket presenteras historien om hur JOFA startades och utvecklades under åren. Det som började med en tågresa till Vansbro och slutade med att de förändrat hela hockeyvärlden. Gäst i avsnittet är Håkan Södergren, ishockeyspelare tillsammans med f.d. VD på JOFA Johnny Martinsson och produktutvecklare Leif Skottheim.

— Det var oerhört roligt att göra programmet om JOFA. Många från företagets hemort Malung ville hjälpa till och man insåg snabbt vilken fantastisk historia det är. Det känns såklart vemodigt att produktionen av JOFA-produkter inte finns kvar i Malung men känns ändå viktigt att berätta den resa som var, säger Jojje Pettersson, programledare för podden Varumärket.

Podden Varumärket görs av Jojje Pettersson som arbetat med reklam sedan mitten på 90-talet och idag driver reklambyrån Landet. Hans intresse för varumärken, historik och poddar har inspirerat honom till att producera denna podcast.

— Det finns så många varumärken jag vill grotta ner mig i. Det avsnitt som egentligen skulle publiceras nu i december var faktiskt tänkt att handla om ett bilmärke. Sen kom nyheten om att årets julklapp blev stormköket. Då plockade vi snabbt fram Trangia som också fanns med på vår lista för kommande produktioner. Snabbt och effektivt sattes det avsnittet ihop med hjälp av historiker, forskare och medarbetarna på Trangia. Avsnittet med “bilen” får komma i januari istället, fortsätter Jojje Pettersson.

För att lyssna på podden Varumärket använder man en app för podcasts eller besöker https://www.landetreklam.se/varumarket/

Presskontakt och pressbilder, se https://www.landetreklam.se/press/