Dags att tänka på trädäcket

Dagarna blir längre, vårsolen värmer och fåglarna börjar sjunga. Än är det några veckor kvar till påsk men sen går det fort till trädgårdssäsongen. Här i norr utsätts våra trädetaljer för tuffa väderförhållanden med kalla vintrar och varierande somrar. Vårda dina trädgårdsmöbler, trädäcket och vindskyddet så håller de längre. Landora gör arbetet enkelt och du får mer trävård för mindre pengar!

Landora har produkterna som behövs för alla sorters träunderlag, oavsett om de är obehandlade eller tidigare behandlade. Landora Träolja innehåller naturliga oljor och fungerar utmärkt på tryckimpregnerat trä och har du teakmöbler kan du behandla dem med Landora Teakolja som framhäver den gyllene teakfärgen extra fint. Oljan vårdar och ger träet lyster samt skyddar mot sprickor.

För den som hellre laserar terrassen finns Landora Terrasslasyr i grått, svart och brunt. Lasyrerna verkar på djupet och passar utmärkt för utegolv och skyddar underlaget mot UV-strålning.

Tänk på förarbetet! Tvätta ytan ordentligt och säkerställ att all smuts, damm och ojämnheter är borta. Ytan ska vara helt torr och fast innan behandlingen påbörjas. Landora Terrasstvätt fungerar utmärkt som rengöring innan oljning/lasering. När du oljar in är det viktigt att inte använda mer olja än träet kan suga upp, så torka bort överflödig olja efter ca 5-10 minuter. Använd en trasa som du sedan lägger i vatten. Under solrika somrar kan du med fördel behandla ytan flera gånger under en säsong.

Det är enkelt att komma igång, och mest av allt - glöm inte att njuta efteråt! Se vår enkla instruktionsfilm om att olja trädäck för snabba tips.

Hitta din närmaste återförsäljare på www.landora.se. Landora - Mer färg för mindre pengar!

Varumärket Landora är en del av Hagmans Nordic AB.

• Materialfrågor, färgsättning

• landora terrasstvätt
  • landora teakolja
  • mer färg för mindre pengar