Premiär för andra säsongen av Lagsamtal – nu i ny kostym!

Premiär för andra säsongen av Lagsamtal – nu i ny kostym!

Den 7 april släpptes det första avsnittet i den andra säsongen av Lagsamtal. Samtalsserien har fått en ny kostym och spelas in i inspelningsstudion på The Park på Södermalm.

Nyckelprofiler i olika branscher gästar programledhttps://publish.mynewsdesk.com... Karin Lekberg och det diskuteras allt ifrån samtida utmaningar i stadsmiljö, gemensamma mötesplatser, hållbarhetsfrågor och sociokulturella värden.

Lagsamtal leds av Karin Lekberg, kulturstrateg på Landskapslaget med fokus på att skapa sociala värden.

- Lagsamtal hade ett fint mottagande när vi lanserade förra året och det var givet att vi ville fortsätta med serien. Syftet är att introducera och presentera intressanta personer och organisationer som likt oss dagligen arbetar med det offentliga rummet och alla de social aspekterna en stad, en stadsdel eller ett kvarter kan inrymma, säger Karin Lekberg.

Temat för premiäravsnittet är ”Nuet och framtiden – vad väntar runt hörnet” och det diskuteras kring hur stadslivet och de gemensamma mötesplatserna kommer att se ut framöver. Avsnittet gästas av Åsa Keane, VD på Landskapslaget och expert på hållbarhetsfrågor, Apostolis Papakostas, professor i sociologi på Södertörns Högskola och Mats Hederos, VD för AMF Fastigheter.

Lagsamtal produceras av Landskapslaget och visas på företagets YouTube.

Om du som läser detta tycker att du borde vara med i Lagsamtal, eller känner någon som borde vara med, är det bara att höra av sig till Landskapslaget.