Nyttigare pizza med ny fullkornsmix från Kungsörnen

”Scones & Pizza Mix Fullkorn” från Kungsörnen är en ny lättbakad matmix med 56% fint malet fullkorn. Scones & Pizza mix Fullkorn har hög kostfiberhalt (7%), låg fetthalt (10%) och är dessutom nyckelhålsmärkt. – Detta är den första scones- och pizzamixen med fullkorn på marknaden. Nu kan alla pizzaälskare äta en nyttigare pizza, säger Mathilda Jönsson, marknadsutvecklare på Kungsörnen. ”Scones & Pizza Mix Fullkorn” är enkel att tillreda – vatten är det enda som behöver tillsättas. En knapp halvtimme senare kan konsumenten avnjuta rykande färskt pizza- eller sconesbröd. – Mixen ger matigare pizza och grövre scones i en mer hälsosam form i och med fullkornet, säger Mathilda Jönsson. Fullkorn innebär att alla delar från sädeskornet finns med såsom kärna, skal och grodd. Detta ger höga halter av kostfiber, vitaminer, mineralämnen samt andra biologiskt aktiva ämnen som kroppen behöver. En hälsosam livsstil och en väl sammansatt kost rik på fullkornsprodukter minskar risken för hjärtsjukdom. Fakta ”Scones & Pizza Mix Fullkorn”: Priset för en förpackning ”Scones & Pizza Mix Fullkorn” 500g är ca 18.00 kronor och produkten finns i butikerna nu. För goda recept, se www.kungsornen.se Bild på produkten för fri publicering finns att ladda ner från Kungsörnens bildbank: http://online.opv.se/ Användarnamn: reklam Lösenord: rb1aaa Du finner bilden under kategorin Specerier / Kungsörnen. För frågor kontakta gärna: Mathilda Jönsson marknadsutvecklare Kungsörnen, tel: 08-519 787 28, 0709-27 87 71 Fakta/Lantmännen Axa Lantmännen Axa är ett företag med stark utveckling i norra Europa. Med ett flertal starka varumärken såsom AXA, Kungsörnen, START, Schulstad och Skogaholm står Lantmännen Axa för en positiv livsstil inom hälsa, kost och idrott. Vi har ca 3000 anställda och omsätter ca 4,2 miljarder kronor. Lantmännen Axa ingår i Lantmännenkoncernen, en av Sveriges största koncerner inom livsmedel och lantbruk. Lantmännen har drygt 13 000 anställda, är verksamma i 19 länder och omsätter 30 miljarder. www.lantmannenaxa.com