Pressinbjudan till Lantmännens föreningsstämma

Onsdagen den 10 maj håller Lantmännen sin ordinarie föreningsstämma. Representanter för press är välkomna att närvara. Lantmännens föreningsstämma år 2006 är uppdelad i två block. Det senare inleds klockan 13.00 med hälsningsanförande av styrelsens ordförande Thomas Bodén. Därefter följer ett tal av statsminister Göran Persson innan Lantmännens vd och koncernchef Birgitta Johansson-Hedberg redovisar verksamhetsåret 2005 och övriga ärenden behandlas. Platsen är City Conference Center, Norra Latin, Drottninggatan 71 B, Stockholm För frågor och anmälan kontakta: Lisette Schulman, informationschef Lantmännen, 073-5310123 Annika Hjerpe, presschef Lantmännen, mobil 070-657 42 37, annika.hjerpe@lantmannen.com Fakta/Lantmännen Lantmännen är en av Nordens största koncerner inom livsmedel, energi och lantbruk. Exempel på Lantmännenägda varumärken är Axa, Kungsörnen, Start, Skogaholm, Hattings, Schulstad och Kronfågel. Butikskedjan heter Granngården. Lantmännen ägs av 49 000 svenska lantbrukare, har 12 000 anställda, är verksam i 19 länder och omsätter 30 miljarder kronor. Läs gärna mer på www.lantmannen.com