Hållbara lösningar som håller från generation till generation

Hållbara lösningar som håller från generation till generation

Vi på Lappset har arbetat med hållbara produkter för lek, sport och utemöbler redan under ett halvt decennium. Idag har vi glädjen att berätta för våra kunder att vi utökar garantin för alla våra träprodukter med ytterligare 5 år, från tidigare 10 år till nu 15 år.

Detta gör vi för att ytterligare förstärka våra produkters hållbarhet och samtidigt ta ännu ett steg mot en bättre morgondag för våra kunder men framför allt för alla de miljontals barn som leker på Lappsets lekplatser runt om i världen.

För dig som kund betyder detta beslut att våra produktlösningar stöder de hållbarhetskrav som är viktiga för dig.

För dig som planerar lekparker, utegym och andra gemensamma utrymmen utomhus innebär beslutet om förlängd garantitid att du kan göra miljömedvetna val för dina kunder.­­­

Lappset Sweden säljer och tillverkar lekplats- och parkutrustning

Lappset Group är en av världens ledande tillverkare av lekplats- och parkutrustning. I vårt produktutbud finns aktivitetsutrustning för såväl barn som vuxna och seniorer. Våra lekplatser, utegym, seniorgym, interaktiv lek och parkourprodukter skapar glädje för miljoner människor i fler än 40 länder. Tillverkningen av parkutrustning sker i Enköping, där även Lappset Swedens har sitt kontor. Moderbolaget Lappset Group ligger i Rovaniemi, vid polcirkeln i Finland.

Lappset Sweden
Litslena Sneby 2