Utomhusgym för seniorer invigs i Tessinparken på onsdag

Äldre på Gärdet- och Östermalmsborna får nu äntligen möjlighet att träna på utomhusgym. Torsdag den 15 december kl 11 invigs stadsdelens första utomhusgym för seniorer i Tessinparken. Idéen kommer från ett medborgarförslag till stadsdelsnämnden i våras. Representanter för staden inviger den nya anläggningen tillsammans med företaget Lappset, som står bakom utrustningen.
Nu på onsdag kl 11.00 invigs stadsdelen Östermalms första seniorgym i Tessinparken på Gärdet. På plats kommer Lappsets friskvårdskonsult Marika Jansson visa hur äldre kan träna styrka, balans och kondition i den nya anläggningen. Utomhusgymmet för seniorer ska stärka folkhälsan och är tillgängligt för allmänheten. Med gratis träning i friska luften ska även de som inte trivs på gym eller andra träningsanläggningar lockas till effektiv friskvård.

Press är välkommen till invigningen.

Invigning

När? Onsdag den 15 december kl 11.00
Var? Tessinparken, T-Karlaplan eller T-Gärdet, Stockholm

Representanter för Stockholms stad kommer att inviga utomhusgymmet och på plats finns också friskvårdskonsulent Marika Jansson, från tillverkaren Lappset.

För mer information och intervjuer med Lappset och friskvårdskonsulent Marika Jansson, vänligen kontakta Sara Eklund, marknadsansvarig på Lappset, sara.eklund@lappset.com , 0171 270 80

Jens Lindgren

Presskontakt VD Sverige 070-639 65 70