Larsa Grillost finns listad på Ica från vecka 19. Kampanjer för både Grillost samt Halloumi planeras i butik under vår och sommar 2019.

Larsa Foods inleder grillsäsongen med en ny grillost!

Efterfrågan på Halloumi och övriga grillostar har ökat markant i samband med de senaste årens vegetarian-trend. Vi på Larsa Foods är stolta att inför sommarsäsongen bredda vårt ostsortiment och kompletterar med en riktigt god klassisk grillost av premium kvalitet.

Larsa Grillost är tillverkad av 100% komjölk vilket ger en härligt mild, god och gräddig smak med tydlig sälta. Konsistensen är även något mjukare än Halloumi. Förbered tillagningen genom att skära Larsas Grillost i centimetertjocka stavar. För den som önskar mindre sälta går det utmärkt att, innan tillagning, skölja osten under rinnande vatten och torka av lätt med hushållspapper. Larsa Grillost kan antingengrillas eller stekas. Använd gärna både en kombination av olivolja och smör. Vilken tillagningsmetod du än väljer blir resultat bättre med en högre utgångstemperatur i början. Testa gärna vår nya ost på grillspetten i sommar. Grilltidenvarierar beroende på värmen men 3 - 4 minuter på varje sida brukar räcka.

• Livsstil

• vitost

Larsa Foods är ett familjeföretag som sedan 1994 introducerat många genuina smakupplevelser från Medelhavet till Sverige. För över 20 år sedan lanserade familjeföretaget Larsa 10% yoghurt i hink och den turkiska yoghurtdrycken Ayran i Sverige. Namnet Larsa har en historisk anknytning och kommer från en forntida stad i södra Mesopotamien. Namnet speglar företagets inriktning på mat från östra Medelhavet och Mellanöstern men symboliserar även historia, tradition och matkultur.

Följ oss gärna på Instagram, Facebook