Nyhet! Larsa Foods introducerar en ny salladsost från Grekland

Larsa, vars fokus och specialitet ligger på vitostar och övriga färskvaror, introducerar ytterligare en vitost från Grekland inför vår och sommarsäsongen 2013. Salladsosten är lagrad i saltlake innan paketering. Smaken är mild och naturell. Osten är tillverkad av 100% pastöriserad komjölk och har en lättare syrlighet och sälta än Larsas grekiska feta från samma leverantör. Salladsosten passar ypperligt i en god sallad eller varför inte skära upp osten direkt på ett fat med olivolja och servera som sidorätt.Larsa Grekisk salladsost finns centarlistade på Bergendahls från vecka 6.

Om Larsa

Larsa Foods grundades 1994 av Husam Meizar. Företaget har idag närmare 20 anställda och omsatte 106 Mkr under 2012. Förra året sålde Larsa Foods 1000 ton vitost i Sverige och försäljningen av yoghurtdrycken ayran ökade med 30 procent. Larsa Foods har nominerats till flera näringslivspriser, och vann nyligen ”Skåneettan” i kategorin ”Näringsliv”. Företagets namn Larsa har en historisk betydelse och kommer ursprungligen från en forntida stad i södra Mesopotamien. Larsa Foods produkter är idag listade hos bl.a. Bergendahls samt finns även hos välsorterade livsmedelsbutiker runt om i Sverige.

Tanja Määttä, presskontakt, A.W.B.

tanja@awb.se

Maria Meizar, marknadschef, Larsa Foods