Nyhet! Larsa Foods introducerar Fårmjölksyoghurt från Cypern till Sverige

Larsa Foods är först att introducera fårmjölksyoghurt från Cypern till mejerikylen i Sverige. Larsas fårmjölksyoghurt är en yoghurt av 100 % fårmjölk. Yoghurten tillverkas enligt ett gammalt recept från Larsa cypriotiska leverantörs mormor. På Cypern kallas därför denna välkända yoghurt för ”Grannys” .

Tack vare det höga proteininnehållet i fårmjölk passar den utmärkt att göra yoghurt av. Yoghurten är frisk och mild passar utmärkt till frukost eller matlagning. ”Vi har haft fårmjölksyoghurt i tankarna sedan vi introducerade yoghurt i hink 1994, men det har varit svårt att importera den på grund av den korta hållbarheten, vi vågade helt enkelt inte” säger Maria Meizar marknadsansvarig för Larsa Foods. ”Den senaste tiden har vi märkt ett intresse och uppsving för vår nisch Genuina smaker från Östra Medelhavet därför kände vi att timingen var rätt och nu är den äntligen här! menar Maria.

Larsas fårmjölksyoghurt finns i för närvarande i ett fåtal butiker men kommer inom kort presenteras över hela Sverige.

För mer information:
Maria Meizar 040 221012
www.facebook.com/LarsaFoods

• medelhavet
  • larsa foods
  • äkta varor
  • cypern
  • fårmjölk

Larsa Foods är ett familjeföretag i Malmö och dess grundare, Husam Meizar, har i över 15 år introducerat många smakupplevelser från Östra Medelhavet i svenska matbutiker. 1994 var man först i Sverige med att introducera yoghurtdrycken Ayran och yoghurt i hink. Larsa Foods har ett brett sortiment av yoghurt, vitost, ayran, olivolja m.m. under det egna varumärket Larsa Foods. Följ oss på Twitter, Facebook