Linköpings ASS extra årsstämma

På onsdagskvällen höll LASS en extra årsstämma med anledning av en från medlemmar inlämnad motion med förslag om att avveckla LASS vattenpoloverksamhet.

Efter korta presentationer gick stämman till omröstning och mötesordföranden Kjell Augustsson från Östergötlands Idrottsförbund kunde konstatera att motionen bifallits.

- Både styrelse och polo lade fram sina åsikter på ett lysande sätt.

Kjell Augustsson ville också att årsstämman skulle uppdra åt styrelse och polo att fortsätta försöka skapa en så klok och lycklig skilsmässa som möjligt så att man sedan skulle kunna berätta solskenshistorier kring lösningarna på årsmötena. Han förklarade också att ÖIF är beredda att hjälpa till för att det ska bli så bra som möjligt och fortsatte:

- Tack för en utifrån förutsättningarna mycket trevlig årsstämma. Vi ställer gärna upp och hjälper både den gamla och den nya föreningen att ta nya simtag mot framtiden.

Niklas Broberg representerade den nya Linköpings Vattenpoloförening som redan är bildad och har årsmöte nu på söndag:

- Jag är beredd att lägga ner stridsyxan, men jag behöver hjälp att komma igång.

Ramiz Zand, ordförande i LASS, underströk att detta hela tiden har varit LASS målsättning:

-  Vi hoppas att båda föreningarna kommer att utvecklas i samförstånd och på bästa möjliga sätt. Vår ambition har hela tiden varit att hjälpa till att ge en ny vattenpoloförening en bra start.

Mer information: EvaMarie Törnström, LASS Mediakommitté, 0708-77 11 11

• årsstämma

Linköpings Allmänna Simsällskap - LASS - har utsetts till Sveriges bästa simidrottsklubb både 2007 och 2008. Bästa simidrottsklubb är simningens motsvarighet till att vinna hockeyns elitserie.