100 000 nedladdningar för Lauritz.coms app

På bara 3 månader har Lauritz.coms app laddats ner 100 000 gånger. Med appen kan man, förutom att lägga bud, bläddra bland tusentals auktioner varje dag och enkelt och snabbt få sina egna varor värderade och sålda på Lauritz.com.

Mette Rode Sundström, VD på Lauritz.com, säger i samband med lanseringen:

”Vi var först i världen med att gå över till att enbart ha auktioner på nätet. Det har alltid varit en grundtanke att revolutionera den internationella auktionsbranschen genom att demokratisera
auktionsbegreppet och starta en dialog med den moderna konsumenten. Vår vision är att inspirera alla att sälja och köpa på auktion. Från trendsättare till traditionalister, från studenter till toppchefer.

Därför är appen ett naturligt nästa steg som gör Lauritz.com tillgängligt för alla, överallt och dygnet runt – oavsett vad man håller på med eller var man håller hus. Vi har skapat en helt fantastisk
app som våra passionerade kunder över hela världen håller på att ta till sig.Det är vi lite stolta över.”

Hämta appen till iPhone och iPad här och till Android här. Se videon om hur appen blev till med en intervju med Lauritz.coms ägare och styrelseordförande här.

För mer information, kontakta:

Mette Rode Sundström
Tel: (+45) 44 50 98 30
Direktnummer (+45) 40 40 32 52
mette@lauritz.com

• ipad app
  • app
  • lauritz.com
  • iphone app

Lauritz.com är Nordens största auktionshus. Varje dag säljs över 1 500 föremål på www.lauritz.com, där det alltid finns mer än 8000 pågående auktioner inom konst, design, antikviteter och home luxury. Varje dag kan säljare lämna in varor och köpare gå på fysisk visning – nu i 20 Lauritz.com auktionshus i Sverige, Danmark, Tyskland och Belgien. All budgivning sker online. Alla varor beskrivs, fotograferas och värderas objektivt av experter. Vi har över  1 000 000 registrerade kunder och över varje vecka registreras över 750 000 besök på vår webbplats. Lauritz.coms omsättning 2012 var cirka SEK 841 miljoner