Inbjudan: Kom och se Bertil Valliens Zeppelinare lyfta!

Vi hälsar alla hjärtligt välkomna till Kv. Caroli i Malmö lördagen den 12 maj för ett spännande event i en klass för sig.

I över 35 år har den vackra Zeppelinaren i glas och metall hängt i Kv. Carolis tak, men nu lyfter den mot nya äventyr. Zeppelinarens skapare, den världskända glaskonstnären Bertil Vallien, kommer att finnas på plats för att berätta om konstverket. På plats finns även Lauritz.coms grundare Bengt Sundström som drar i gång auktionen

Den nästan sex meter långa Zeppelinaren är värderad till 300 000 kr och Lauritz.com har fått äran att stå för auktionen.

Eventet startar kl 14 och strax efter berättar Bertil Vallien historien kring Zeppelinaren. Bengt Sundström kommer sedan kicka i gång auktionen av Zeppelinaren och Mia Berg ifrån Stilverket presenterar modetävlingar med återvinningstema.

Dessutom anordnas en konsthantverksmarknad kl 10-16 med glasföremål, keramik och smycken.

Obs: Eventet sker hos Kv. Caroli på Östergatan 12 i Malmö, men dagen till ära håller Lauritz.com Malmö öppet till kl 15.

För mer info kontakta filialchef Astrid-Louise Lidforsen astrid-louise@lauritz.com

Hjärtligt välkomna!

• malmö
  • bertil vallien
  • kv. caroli
  • caroli city
  • event
  • 12 maj
  • glaskonst
  • zeppelinare

Lauritz.com är Nordens största auktionshus. Varje dag säljs över 1 500 föremål på www.lauritz.com, där det alltid finns mer än 8000 pågående auktioner inom konst, design, antikviteter och home luxury. Varje dag kan säljare lämna in varor och köpare gå på fysisk visning – nu i 19 Lauritz.com auktionshus i Sverige, Danmark, Tyskland och Belgien. All budgivning sker online. Alla varor beskrivs, fotograferas och värderas objektivt av experter. Vi har över 850 000 registrerade kunder och över varje vecka registreras över 650 000 besök på vår webbplats. Lauritz.coms omsättning 2011 var cirka SEK 873 miljoner.