Lavazza i nytt partnerskap med Idre Fjäll, där visibilitet och produkt möts.

Lavazza i nytt partnerskap med Idre Fjäll, där visibilitet och produkt möts.

Under hösten blev det klart att Lavazza blir kaffeleverantör till 8 av 10 restauranger och caféer i en av Nordens största kompletta turistanläggningar Idre Fjäll. Lavazza som ständigt jobbar för att leverera mervärde, kommer att addera just detta till restaurangupplevelsen som helhet hos de nyförvärvade kunderna. Pernilla Wiberg Hotell, Värdshusets Restaurang och Utsikten är några av de som från och med vintersäsongen 2018/2019 kommer att servera högkvalitativt kaffe från Lavazza.

Som en del i satsningen tillsammans med Idre Fjäll kommer Lavazza ha hög närvaro och synlighet hos samtliga restauranger och hotell men också genom flera aktiveringar under året. Idres Fjälls besökare kommer bland annat att mötas av kaffeprovningar, produktsampling av Lavazzas nya bryggkaffe, Qualitá Rossa, till stuggäster samt skidåkande baristor för att stilla kaffesuget redan i backen.

Dessutom är Lavazza med som sponsor och kommer vara på plats med en aktivering vid målgången när Idre Fjäll för fjärde året i rad arrangerar Ski Cross World Cup den 18-20 januari 2019, vilket blir startskottet för ett långsiktigt samarbete.

– Med Idre Fjäll som kund har vi hittat exakt det vi eftersöker av ett partnerskap, där visibilitet och produkt möts i symbios med varandra och resulterar i en god kopp kaffe i alla format. Dessutom gynnar detta integrationen med att bygga Lavazzas varumärke inom båda produktkanalerna, retail och foodservice. säger Johannes Jamali, Sales Manager Away From Home på Lavazza

Följande restauranger och caféer kommer från och med säsong 18-19 servera Lavazzakaffe.

• Restaurang Utsikten
  • Pernilla Wiberg Hotell
  • PW Kök och bar
  • Värdshusets café
  • Värdshuset restaurang
  • Fäbodscaféet
  • Torget grill och bar
  • Aktivitetscenter

Jenny Arnborger

Presskontakt Brand Manager

Rebecca Foss

Presskontakt Presskontakt Sverige 072-084 94 99

Italy's Favourite Coffee

Lavazza har tillverkat autentiskt italienskt kaffe i över 120 år och är den 5:e största kafferostaren i världen. Luigi Lavazza som grundade Lavazza för 4 generationer sedan, blandade bönor med olika ursprung, rostade till perfektion och sålde i sin lilla speceributik i Turin. En metod som Lavazza tillverkar kaffe efter än idag. Idag är Lavazza själva symbolen för italienskt kaffe världen över; en global ikon som representerar den autentiska italienska kaffeupplevelsen i alla dess former. Utöver hela bönor, mald espresso och kompatibla kapslar, finns Lavazza nu även som brygg.

#lavazzasverige

Lavazza Sweden