LBi Starring vinner Webby Award

LBI International AB ("LBi"), den internationella digitala byrån för marknadsförings- och tekniska lösningar har vunnit pris i årets Webby Awards. Priset togs hem av LBi Starring i Stockholm med kampanjen "Your Own World" för Trygg-Hansa. För att göra kundernas möte med försäkringar mindre krångligt och mer lustfyllt vänder kampanjen "Your Own World" på perspektiven. Istället för att prata om Trygg-Hansas produkter så står kundernas behov i centrum och är utgångspunkten för kommunikationen. I "Your Own World" bygger besökaren upp sin egen värld med massor av 3D objekt och får en analys av vilka försäkringar hon eller han behöver. Webby Awards, som även kallas Internets Oscar, fick i årets upplaga, som är den elfte i raden, in nära 10 000 tävlingsbidrag från över 60 länder. Juryn för tävlingen bestod av Academy of Digital Arts and Sciences med 550 medlemmar och namn som Simpsons skapare Matt Groening, reklamgurun Alex Bogusky och The Weinstein Companys grundare Harvey Weinstein. Titta på kampanjen och besök Webby Awards på: http://misc.starring.se/competitions/trygghansa/ http://www.webbyawards.com/webbys/current.php?season=12#webby_entry_insurance http://www.webbyawards.com/ För ytterligare information kontakta: Fredrik Lundgren, Creative Director, LBi Starring +46 702 42 03 03, fredrik.lundgren@starring.se Eva Ottosson, informationsansvarig, LBI International AB +46 709 41 21 40, eva.ottosson@lbi.com Om LBi: LBi är den internationella digitala byrån för marknadsförings- och tekniska lösningar. LBi har 1 500 anställda vilka i huvudsak återfinns på större europeiska, amerikanska och asiatiska marknadsplatser som Amsterdam, Berlin, Bryssel, London, Milano, Mumbai, New York, Paris och Stockholm. LBi använder en mängd olika kompetenser för att skapa kreativa innovativa flerkanalslösningar för nationella och internationella kunder. Genom en kombination av affärs- och mediastrategiutveckling, kreativ design, branschexpertis och den senaste digitala kommunikationsteknologin har LBi skapat ett unikt, värdefullt tjänsteerbjudande. LBi är noterat på OMX Nordic i Stockholm och på Euronext i Amsterdam (Kortnamn: LBI).