Pressmeddelande -

LBi vinner guld, brons och utnämns till "årets interaktiva byrå 2008" vid Mixx Awards

Stockholm/Amsterdam, 14 november 2008 LBi, den interaktiva byrån för marknadsföring och kommunikationslösningar har utnämnts till årets interaktiva byrå 2008 vid Mixx Awards i Belgien. Dessutom belönades LBi Belgien med guld för arbetet med Oufti (Proximus) i kategorin för produktlanseringar och ett brons för deras kampanj för Minibreaks (Thomas Cook Belgium).
Mixx Awards är ett samarbete mellan belgiska IAB, (the International Advertising Bureau), och Best of Publishing (redactor för Inside Magazine). Mixx Awards belönar digitala och interaktiva kampanjer som med störst framgång når sina kommunikativa mål, bedömningskriterierna baseras på balansen mellan kreativa och kommersiella aspekter.
LBi Belgiens VD Stanislas Van Oost: "Det här är en välförtjänt belöning efter ett års hårt arbete. Det är glädjande att det arbete som LBi Belgien gjort för Thomas Cook och Proximus har uppmärksammats av kollegor inom branschen, liksom de fantastiska kommersiella resultat som vi uppnått tillsammans med våra kunder. Att utnämnas till årets byrå är en lysande belöning för hela vårt team. 2008 har varit det år då vi verkligen började lita på och leverera den enorma potential som finns i vår verksamhet och det stärker vår tro på att vi verkligen har åstadkommit något väldigt speciellt här."
http://www.lbigroup.be/work/proximus/oufti.aspx www.minibreaks.be
För ytterligare information kontakta: LBi Brussels: Stanislas Van Oost, VD, +32 2 706 05 40, stanislas.van.oost@lbigroup.be
LBi Gent: Antony Slabinck, CSD, +32 9 242 49 50, antony.slabinck@lbigroup.be
B2Win: Valérie Léonard, PR, +32 2 538 11 14, valerie.leonard@b2win.be