Efterlängtat hockeyställ för hantverkare

Många hantverkare har efterfrågat ett underställ i en enda del för att hålla sig varma under den kallare säsongen. För att möta behovet lanserar därför L.Brador nu ett klassiskt hockeyunderställ för hantverkare. Utöver hockeystället erbjuder också L.Brador en serie med nya underställ i grafitgrå kulör i funktionsmaterial som ”andas” och därmed håller kroppen torr och varm.

Det var förra vintern som L.Brador fick förfrågningar från allt från lagerarbetare och snickare till vägarbetare över hela landet. Alla hade de en sak gemensamt – de ville ha ett hockeyställ även för hantverkare.

- De var trötta på att det ständigt blev en glipa när jackan åkte upp. Vi förstod att efterfrågan fanns och tog fram en passande modell. Hockeystället är i samma funktionsmaterial som övriga underställ men med vissa unika detaljer såsom en lucka där bak med dragkedja för att man med lätthet ska kunna uträtta sina behov, säger Tommy Larsson, produktansvarig på L.Brador.

Stället finns i ljusgrått med orangea detaljer. Utöver hockeystället lanserar L.Brador även en ny serie med underställ med dels långkalsong och dels en rundhalsad, långärmad och kortärmad T-shirt samt en klassisk polo med halvhög krage som värmer lite extra i halsen. Polon har även en dragkedja för att man själv ska kunna reglera om det blir för varmt eller för kallt.

Samtliga underställ är framtagna tillsammans med en ledande tygleverantör för bästa kvalitet och funktion. Alla plagg är tillverkade i polyester mot kroppen för att transportera fukt och med merinoull på utsidan för att behålla värmen.

Vid produktionen av underställen var det oerhört viktigt för L.Brador att hitta rätt tygleverantör som kunde leva upp till den höga standard som krävs.

- Vi träffade ett femtontal tygleverantörer eftersom tyget är förutsättningen för hightech-plaggen och vi hittade en som levde upp till våra krav. Det har också varit extremt viktigt att verkligen testa ställen. Vi har använt, slitit och tvättat plaggen otaliga gånger för att få fram bästa möjliga produkter, avslutar Tommy Larsson.

Produktnamnen för underställen är:

Underställ, polotröja: 716UP, Underställ, rundhalströja: 717UP, Underställ, långkalsong: 712UP samt Underställ "Hockey": 718UP.

• l.brador
  • skydda