LCN Nail Art: Magnetiska effekter med Magnetic Nail Polishes

Stockholm, november 2011 – Vem minns inte följande experiment från fysiklektionerna: Du tar lite järnspån på ett papper eller bricka och för en magnet under dem. Till följd av järnspånens varierande laddning så förändras bilden hela tiden. Den nya nail art trenden från LCN är precis lika magnetisk: Magnetic Nail Polishes.

Metallpartiklar i Magnetic Nail Polishes och användningen av en magnet skapar fascinerande motiv på nageln inom några sekunder. Innan applicering, skaka först önskat Magnetic Nail Polish ordentligt, applicera ett tjockt lager och håll magneten över nageln i ungefär 10 sekunder. Exceptionella nail art-motiv blir synliga när magneten lyfts bort och lacket torkar.

Magneten kan fås med ett diagonalt eller stjärnformat motiv. Det magnetiska lacket i iron magic en skimrande mörkt grå, amazing mauve en mörk grålila nyans, fuchsia attraction en mörk rosa, copper seduction en ljus brun, ferromagnetic blue en magnetisk blå och green temptation en mörk nyans av grönt, väcker uppmärksamhet i nail art världen.

Färgerna magnetic moments en ljusgrå och nude charm en trendig brungrå nyans, kommer ge dina naglar ett riktigt lyft.

LCNs Magnetic Nail Polishes introducerades på svenska marknaden i slutet av sommaren och har gjort stor succé.

Slutkunder kan köpa produkterna bl.a. via webbshopen www.topstore.se, på skönhetssalonger och nagelstudios samt vissa parfymerier.

• attitude stockholm
  • trend 2011