Nagellack hör till gårdagen – idag är det LCN X-Tame som gäller!

Stockholm, August 2011 – Medans många fortsätter att filosofera över nagellack, så pratar LCN redan om X-Tame. Det här nya nagellacket, som stelnar under UV-ljus, öppnar en ny dimension av permanentlack.  Det är lika lätt att applicera som nagellack men blir stöttåligt och motståndskraftigt direkt efter att det har härdats. I motsats till alla andra system, så innehåller X-Tame inte några lösningsmedel och kan lätt och skonsamt tas bort med LCNs nagellacksbortagning.

LCN X-Tame gör nagelytan attraktivare–  inte bara på grund av sina färger utan den har också en synbart utjämnande effekt på ojämnheter i den naturliga nageln. Jämfört med skulptering, så uppnås en optiskt perfekt lackyta utan någon synbar förtjockning av nageln.

Använd LCN Nail Prep för att ta bort det feta ytskiktet från de naturliga naglarna. Om den naturliga nageln är skör eller ojämn så bör den mattas av lätt. I nästa steg appliceras ett tunt lager av LCN X-Tame Clear. Se till att omsluta den fria randen. Det här lagret härdas sedan direkt. Därefter appliceras ett tunt lager av vald X-Tame UV Colour Polishes. Det finns något för alla smaker bland de 24 färgvariationer som finns att tillgå. Det här lagret tar också 2 minuter att härda i UV-lampan eller 60 sekunder i LCNs skyLED. Den här processen bör upprepas, dvs ett andra lager av X-Tame UV Colour Polish skall appliceras och härdas. Som avslutning appliceras och härdas ett lager av X-Tame Top. Använd en generös mängd av LCN Rub’n’Polish för att polera ytan till riktig högglans.

Använd LCN Remover för att ta bort lacket. För att göra det, blöt ett celltorkspads och placera över nageln och gnugga sedan av X-Tame.

LCN X-Tame tjocknar inte i flaskan utan förblir lätt att arbeta med intill sista droppen. Systemet omfattar X-Tame Clear,  X-Tame Top och X-Tame UV Colour Polishes.  LCN Nail Prep, en alkoholhaltig lösning för att fetta av nagelytan, behövs också. LCN Rub’n’Polish är en närande polering för den färdiga ytan. Den torkar ytan samtidigt som den vårdar nagelbanden.

LCN X-Tame lanseras officiellt på den svenska marknaden i samband med LCN Sveriges Nagelvecka 22-26 augusti 2011.

• nagelvård
  • nagelterapeut