Recolution: lösningsbart från LCN

Recolution: Lösningsbart från LCN

Stockholm, Augusti 2011 – LCNs Recolution är en perfekt kombination av färglackning  och skulpteringssystem, för naglar. Allt efter individuella kunders önskemål kan Recolution Clear användas för skulptering och förstärkning eller så kan enbart det lösningsbara färgsystemet användas. LCN Recolution torkar fort i härdningsenheten. Färgen är kladdfri och tålig direkt efter att den har härdats. Den elastiska, reptåliga och extremt hållbara ytan är av särskilt intresse för de som har naglar som utsätts för mycket påfrestningar i vardagen.

LCN Recolution kan användas på många olika sätt, t.ex. som ett lösningsbart skulpteringssystem eller ett modernt färglacknings-system för naturliga naglar.

Först fettas nageln av med LCN Nail Prep, en alkoholhaltig lösning.
Därefter mattas nageln av lätt, och ett mycket tunt lager av LCN Recolution Bond appliceras och härdas.
För ett fint franskt utseende används LCN French Gel natural white eller extra white för att måla smile-linjen, och härdas sedan.
Nu görs skulpteringen med LCN Recolution Clear, och härdas.
Alternativt appliceras ett tunt lager av vald LCN Recolution UV Colour Gel, och härdas. Den här processen bör upprepas.
Som avslutning appliceras ett lager av LCN Recolution Sealer. När den har härdats torkas ytan med celltorkskompress och LCN Super Shine Finish Cleaner.

När skulpteringen eller färgen skall tas bort, blöts en celltorkskompress i LCN Loosener och placeras på nageln. Efter ca 10 minuter kan materialet tas bort bit för bit med en fast nagelbandssticka.

LCNs Recolution lanseras officiellt på svenska marknaden i samband med LCN Sveriges Nagelvecka 22-26 augusti 2011.

• konstnaglar
  • nagelskulptering