Företagsinkubatorn LEADs nyhetsbrev

Företagsinkubatorn LEADs nyhetsbrev

I företagsinkubatorn LEADs nyhetsbrev. En kort tillbakablick ger att vi återigen kan blicka tillbaka på ett fantastiskt och händelserikt år i entreprenörsvärlden. Bland annat har vi varit med om:

10 nya LEAD-bolag

Mer än 35 Mkr investerat i externt kapital i LEAD-bolagen 2012

87 Mkr investerat i alumnibolagen Neo Technology och Actiwave

4 LEAD-bolag var med på 2012 års lista över Sveriges 33 hetaste teknikbolag

LEAD-alumner utsedda av Dagens Industri till "Gasellföretag", PAR och Affärsvärlden till "Superföretag" och med på Deloittes "Sweden Technology Fast 50"

Dessutom har LEAD har i en utvärdering av Innovationsbron rankats som en av Sveriges främsta företagsinkubatorer sett till skapade resultat de senaste åren. Något vi är vi oerhört stolta över.

I vårt nyhetsbrev är ett axplock av de senaste nyheterna från LEAD-bolagen bl a lifelogging kameran som dragit in 3.5 Msek i crowdfunding, spelet som är en blandning mellan Minecraft och lego och som nu toppar listorna, LEAD-alumnen som tagit in 74 Msek i riskkapital och minihelikoptern som revolutionerar filmbranschen.

Läs mer i vårt nyhetsbrev