LEAD-alumnen Biototal blev åter vinnare av utmärkelse

LEAD-alumnen Biototal blev åter vinnare av utmärkelse

Biototal fick återigen ta emot pris för vad de åstadkommer för såväl producent som konsument. Tidigare i höstas fick de utmärkelsen  Årets gröna företag under Linköpings Näringslivsgala.

Den 3 december vad det dags igen då Biogas Öst arrangerade det femte BiogasTinget – en heldag i biogasens tecken på Nalen i Stockholm, med en rad inspel kring nya substrat, nya tekniker och metoder för biogasframställning samt ny, effektivare användning av biogas. Det bjöds också på en utblick över den växande gasmarknaden i EU och världen – och hur detta kan påverka biogasutvecklingen i Sverige.

Läs hela pressmeddelandet och Biogasutmärkelsen

Läs mer om utmärkelsen Årets gröna företag

Biototal arbetar för hållbara lösningar mellan stad och land, där vi erbjuder att till synes förbrukade resurser kommer till nytta i kretsloppet. Vår vision är att bidra till en bättre miljö, utveckla långsiktigt hållbara lösningar och samtidigt skapa ekonomiska värden för inblandade parter. Vårt fokus ligger på kunder och att hitta effektiva systemlösningar, med kunskap och erfarenhet inom kemi, biologi och agronomi som våra främsta verktyg. www.biototal.se

Biototal är är en LEAD-alumnLEAD är en av Sveriges främsta företagsinkubatorer som hjälper entreprenörer att bygga bolag snabbare och säkrare. LEAD vänder sig till entreprenörer med företag som är innovativa och har potential att expandera. Verktygen för framgång baseras på en strukturerad och kvalitetssäkrad affärsutvecklingsmetodik som grundar sig på en nära och engagerad affärscoachning. LEAD ägs av Linköpings universitet och finansieras därutöver av Norrköping respektive Linköpings kommuner samt ALMI Företagspartner. www.lead.se