Olle Nordström tillförordnad vd på LEAD från och med 9 september

Olle Nordström tillförordnad vd på LEAD från och med 9 september

I samband med att Christian Berger lämnar som vd för LEAD den 9 september har Olle Nordström utsetts till tf vd.Olle har arbetat som kvalitetschef på LEAD sedan 2005. Olle är civilingenjör och har en mångårig erfarenhet av internationell tillverkningsindustri och tillämpat ledarskap. Han har arbetat i Sverige och utomlands med företagsledning, verksamhets-, produkt- och produktionsutveckling samt kvalitetssäkring av såväl produkter som processer.

- Jag är glad att Olle Nordström har accepterat rollen som tf vd. Hans långa och gedigna erfarenhet av såväl ledarskap som LEAD ger oss den stabilitet som behövs för att fortsätta det framgångsrika arbetet med verksamheten, säger Johan Lilliecreutz, styrelseordförande för LEAD.

Styrelsen och LEAD inleder nu en process för att kunna rekrytera en permanent vd.

För eventuella frågor, kontakta:

Johan Lilliecreutz, Styrelseordförande

johan.lilliecreutz@liu.se