VISIARC vinnare av utmärkelsen ”100 hetaste teknikbolagen i Europa”

LEAD-bolaget VISIARC AB har i dagarna fått en prestigefull plats på Red Herrings 100-lista över de hetaste teknikbolagen i Europa 2011. VISIARC arbetar med nästa generations mobilmejl, som tar hjälp av molnet för att lösa problem att hantera tunga mejlbilagor samt det relaterade problemet att ha tillgång till dokument mobilt, baserat på bolagets patentsökta teknik. I ”Mobile Documents” från VISIARC sker omedelbar visning direkt i mobilen utan nedladdning av bilagor.

”Utmärkelsen är oerhört glädjande och ytterligare ett bevis på att vi är på rätt väg. Red Herring, som är ledande inom bevakning av entreprenörer och finansiärer inom den privata tekniksektorn, kommer i år att släppa ett specialnummer där alla europeiska bolag på 100-listan kommer att omskrivas och når därmed den globala riskkapitalbranschen. Bristen på riskkapital är stort i Europa och gapet för ’early stage’ i synnerhet problematisk”, säger Peter Lindgren, VD VISIARC.

Red Herring skriver bland annat; ”The technology gap in Europe lies mainly in the vast open space between creators and financiers. The companies on the list are exceptional, not only for the intellectual property they have created and nurtured, but simply for having found investors willing to share the risk.”

Läs hela artikeln från Red Herring
Läs mer om VISIARC
Läs hela pressmeddelandet

Peter Lindgren, VD, VISIARC, Tel: +46 708-34 30 03