CENT ny partner till LEAD

CENT ny partner till LEAD

Den 1 oktober inleder CENT och LEAD ett partnerskap inom områdena Ekonomi, Företagsutveckling och Företagsförmedling. Syftet är att ge bästa möjliga stöd till startup bolagen som finns på LEAD i Science parkmiljöerna i Linköping och Norrköping.

Det känns spännande att inleda ett partnerskap med CENT, säger Olle Nordström tillförordnad vd på LEAD. De har ett starkt fäste i Linköping och Norrköping i nära anslutning till våra bolag. Vi vill skapa möjligheter för att startups ska utvecklas snabbt och säkert till expansiva tillväxtbolag och vi är övertygande om att samarbetet med CENT kommer att öka förutsättningarna. Max Groppfeldt, som är en av grundarna till bolaget Our Greenery och står inför en förväntad expansion, understryker vikten av att få ett bra stöd som ung entreprenör för att lyckas. Vi jobbar dygnet runt för att få vår produkt att lyckas på marknaden och behöver inte bara stödet från LEAD utan även stöd med bra beslutsunderlag, struktur och inte minst inom ekonomi, säger Max.

Vi är glada över att ha blivit utsedda till LEAD-partner, säger Peter Myrgård, vd på CENT. Med vår lokala närvaro och kompetens inom Ekonomi, Företagsutveckling och Företagsförmedling är vi övertygade om att kunna ge ett bra stöd till start-up bolagen på LEAD. Vi vill vara med att utveckla företag i regionen och det är en fantastisk möjlighet att få chansen att stödja några av de mest spännande bolagen. Det är också lärorikt för oss att möta behoven hos unga tillväxtbolag, säger Peter.

För mer information kontakta:

Olle Nordström, t.f. vd LEAD
Tel: 0708- 66 57 05
E-post: olle.norsdström@lead.se
www.lead.se

Peter Myrgård, vd CENT
E-post: peter.myrgard@cent.se

www.cent.se

Fakta om CENT

CENT är en helhetsleverantör av tjänster som främjar företagsutvecklingen hos sina kunder. CENTS målsättning är att alltid vara en engagerad och aktiv samarbetspartner, som utför och levererar konsulttjänster inom Ekonomi, Företagsutveckling och Företagsförmedling.Företaget har ett franchiseavtal med Swedbank företagsförmedling. CENT har verksamhet och kontor i Linköping och Norrköping.